מגדל רכשה מניות ברונפמן בבריטיש ישראל ב-25 מיליון שקל

כחצי שנה לאחר שרכשה 4% ממניות חברת הנדל"ן המניב, ל"גלובס" נודע כי אמש רכשה קבוצת הביטוח כ-1.4% נוספים ממניות חברת הקניונים מידי אדגר ואדם ברונפמן והגדילה את החזקתה לכ-5% בבריטיש ישראל

כחצי שנה לאחר שרכשה 4% ממניות חברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל , מעמיקה חברת מגדל את אחיזתה בה. ל"גלובס" נודע, כי אמש רכשה קבוצת הביטוח כ-1.4% נוספים ממניות חברת הקניונים מידי אדגר ואדם ברונפמן, בתמורה לכ-25 מיליון שקל. כעת, מחזיקה מגדל כ-5% בבריטיש ישראל, לאחר שאחזקתה דוללה בחודש שעבר עם כניסתם של אנשי קבוצת ברונפמן-פישר לחברת הנכסים .

מגדל רכשה אמש את רוב המניות שנמכרו במסגרת הפצת המניות של אדגר ואדם ברונפמן בבריטיש ישראל, כאשר היתרה נמכרה לשורת גופים מוסדיים אחרים בעלי החזקות קטנות יותר. עם זאת, לדעת גורמים המקורבים לעסקה, לא מן הנמנע כי מגדל תרכוש מניות נוספות בבריטיש.

ככל הידוע, העסקה נעשתה לפי מחיר של 10 שקלים למניה, ומדובר במניות חסומות שנמכרו למוסדיים והופצו על ידי הראל פיננסים ו-IBI, שביצעה את עיקר ההפצה שהסתכמה בכ-37 מיליון שקל. ממגדל לא התקבלה תגובה, ודובר ברונפמן סירב להתייחס.

התמחות במרכזים מסחריים

בריטיש ישראל, הנסחרת לפי שווי של כ-1.74 מיליארד שקל, עוסקת בניהול והשכרת קניונים, מרכזים מסחריים ("בילו סנטר", למשל), מבני תעשייה ובנייני משרדים. החברה נמצאת בשליטת ליאו נואי ופויו זבלדוביץ' ומנוהלת בידי עמיר בירם.

קבוצת ברונפמן הפכה לבעלת מניות בבריטיש ישראל רק לאחרונה. בדצמבר האחרון הושלמה רשמית העסקה במסגרתה הועברה הקרקע של מתחם איקאה בראשון לציון לידי בריטיש ישראל, במסגרת מיזוג חברת אירוס הגלבוע, שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, שהחזיקה עד אז בקרקע.

בתמורה למניות אירוס הגלבוע קיבלו מתיו ברונפמן, שולם פישר, אדגר ברונפמן ואדם ברונפמן כ-9.5% ממניות בריטיש ישראל. השניים הראשונים קיבלו כ-3.3% כל אחד, ואילו אדגר ומתיו ברונפמן התחלקו ביתרת ה-2.8%. נדגיש, כי החזקות הברונפמנים ופישר אינם מקשה אחת, וכל אחד נחשב למשקיע עצמאי, כך שהם אינם נחשבים לבעלי עניין.

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, שאת השקעותיה מנהלת ענת לוין, הפכה בשנים האחרונות לשחקן מרכזי בשוק הנדל"ן המניב בישראל. זאת, כחלק מתפיסת מערך ההשקעות בחברה, הפועל ליצירת אפיק השקעה בולט המנותק יחסית משוק ההון ומניב תשלום קבוע יחסית לשנים ארוכות. המטרה היא לייצב ולאזן את התשואות, ולא פחות חשוב מכך את תזרים המזומנים, לטובת העמיתים והמבוטחים בגופים הפנסיוניים שבבעלות החברה.

ככל הידוע, שווי נכסי הנדל"ן של מגדל עמד לפני חודשים מעטים על כ-5 מיליארד שקל, רובו ככולו בשוק הישראלי.