החברה לישראל הזרימה לבטר פלייס 15 מיליון דולר נוספים

השלימה השקעה של 100 מיליון דולר ■ בטר פלייס גייסה גם כספים ממשפחת עופר וממשקיעים זרים, ביניהם מורגן סטנלי ומשפחת ברונפמן

החברה לישראל , שבשליטת סמי ועידן עופר, השלימה את השקעתה בחברת בטר פלייס, הלא היא מיזם המכונית החשמלית של שי אגסי. החברהת לישראל דיווחה היום (ג') לבורסה, כי היא הזרימה לבטר פלייס 15.375 מיליון דולר נוספים ובכך השלימה השקעה כוללת בסך של 100 מיליון דולר.

החברה לישראל מחזיקה ביותר מ-35% מבטר פלייס, השקעה אליה נכנסה ב-2007. מלבד ההשקעה של החברה לישראל, השקיעה משפחת עופר כ-30 מיליון דולר מכספה הפרטי, כצעד הבעת אמון בפרויקט. בתו של עידן עופר היא זו שגרמה לו להאמין מאוד בפרויקט, והוא מכהן גם כיו"ר החברה. בטר פלייס גייסה גם עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים זרים, ביניהם מורגן סטנלי ומשפחת ברונפמן (בעלי השליטה בבנק דיסקונט).

בטר פלייס עוסקת ברכישת סוללות ובהקמת תשתיות טעינה במספר מדינות בעולם, ביניהן ישראל, אוסטרליה, קליפורניה והוואי. המדינה הראשונה בה צפוי המיזם להתחיל לפעול היא ישראל. על פי הערכות, לצורך הקמת תשתיות לתחנות טעינה ברחבי הארץ, נדרשת השקעה של כ-150 מיליון דולר.

מניתוח שערך לאחרונה דויטשה בנק, עולה כי עד סוף 2016, תספק בטר פלייס שירותים ל-5% מכלי הרכב בישראל, והכנסותיה יסתכמו בכ-500 מיליון דולר. עוד מעריכים בבנק, כי שיעור הרווחיות של המיזם יהיה גבוה, ושיעור הרווח לפני מס בשנת 2016 יעמוד על כ-40.8%. כל זאת, בהנחה שבטר פלייס תהיה הספקית היחידה בישראל לכלי רכב חשמליים.