הקרב על מגדלי נאמן מתחמם: מחלוקת על חלוקת הקרקע

חלק מבעלי הזכויות במגדלי נאמן הגישו אתמול בקשה לסילוק תביעה שהוגשה כנגדם על ידי חברת יוסי אברהמי, אשר דרש לחייבם למכור לו את זכויותיהם בקרקע בדרך של פירוק שיתוף

עוד מערכה בקרב על הבניין השביעי במתחם "מגדלי נאמן" בצפון תל אביב נפתחה. חלק מבעלי הזכויות במגדלי נאמן הגישו אתמול בקשה לסילוק תביעה שהוגשה כנגדם על ידי חברת יוסי אברהמי, אשר דרש לחייבם למכור לו את זכויותיהם בקרקע בדרך של פירוק שיתוף. לטענתם, התביעה הינה חסרת ביסוס משפטי, שכן החלוקה בין בעלי הזכויות על הקרקע מבוססת על הצעת חלוקה שטרם קיבלה תוקף תכנוני על ידי הרשויות ואין לה מעמד סטטוטורי מחייב.

הקבלן יוסי אברהמי, שזכה בשנה שעברה במכרז להקמת 31 דירות בפרויקט מגדלי נאמן בתל-אביב, הגיש בנובמבר 2009 לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה ל"פירוק שיתוף" בבניין בו זכה כדי שיוכל לממש את זכייתו ולהתחיל בבניית ושיווק הדירות. אברהמי ביקש להורות לבעלי הקרקע המשותפים למכור לו את זכויות הבנייה שלהם (לתשע יחידות דיור) בתמורה ל-1.35 מיליון שקל לכל יחידת דיור. נציין כי דירות 135 מ"ר במגדלי נאמן נמכרות כיום בכ-5 מיליון שקל.

המחלוקת היא על אחד משלושת הבניינים שיוקמו בנוסף לארבעת הבניינים הקיימים במתחם "מגדלי נאמן". במגרש, המשתרע על 2.78 דונם, מחזיקים אברהמי ובעלי זכויות נוספים בשיעור כולל של כ-22% מהזכויות בפרויקט. בין בעלי הזכויות: חברת אזורים, ישיבת מיר בירושלים, עיריית תל-אביב, השופטת (בדימוס) רות טלגם ומספר אנשים פרטיים.

בעתירה שהגישו אתמול (ב') עורכי הדין אמיר שפיצר ומושיק שמחיוף ממשרד שפיצר שמחיוף שינפלד, שמייצג קבוצה מתוך בעלי הקרקע, מבקשת הקבוצה לדחות את בקשת הפירוק של אברהמי על הסף. לדברי הקבוצה, "בקשת החברה מבית המשפט לחייב אותם למכור דווקא לחברה את זכויותיהם בקרקע הינה חסרת כל בסיס משפטי שהוא ואין כל חוק שיכול לחייב בעל זכויות בקרקע למכור את זכויותיו בקרקע למישהו אחר שלא באמצעות מכר מלא של המגרש כולו".

לטענת שפיצר, "אברהמי מנסה לכפות על מיעוט בעלי הזכויות בקרקע, שממתין לבנייה במקום זה עשרות שנים, שימכור דווקא לחברה את זכויותיו, ובמחיר שייקבע על ידי החברה עצמה. "בקשת החברה לכפות עליהם את מכירת זכויותיהם בקרקע הוגשה בזמן שהחברה הינה בעלת זכויות נטענות במקרקעין במשך כ-10 ימים בלבד, בזמן שהם עצמם בעלי זכויות רשומים בקרקע כ-50 שנה אחרי שקיבלוה בירושה מהוריהם", טענת הקבוצה. "בקשת החברה נועדה רק למנוע מהם את זכותם הלגיטימית לבנות במגרש את דירת מגוריהם תוך שהחברה מנסה להגדיל בכך את רווחיה מן העסקה".

מחברת יוסי אברהמי נמסר בתגובה כי "לא התקבלה במשרדי החברה בקשה לסילוק התביעה. לכשתתקבל, תגיב החברה בהתאם".