ספר הבז': הפעילות הכלכלית נמוכה - אך משתפרת לאיטה

10 מתוך 12 המחוזות דיווחו על עלייה בפעילות הכלכלית לעומת 8 בלבד בספר האחרון ■ מכירות חג המולד האחרון היו טובות מאלה של 2008 ■ שוק העבודה נותר חלש ■ ביל גרוס: "אנחנו נעים בכיוון חיובי"

ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי ב-12 מחוזות ה'פדרל ריזרב', פורסם הערב (ד') ב-21:00 שעון ישראל והצביע על העובדה כי הפעילות הכלכלית נותרה נמוכה אך היא משתפרת לאיטה. עוד צוין כי איכות האשראי המשיכה להדרדר.

10 מתוך 12 המחוזות דיווחו על עלייה בפעילות הכלכלית לעומת 8 בלבד בספר האחרון, שפורסם בתחילת דצמבר 2009. פילדלפיה וריצ'מונד היו 2 המחוזות שרשמו "מצב מעורב" בפעילות הכלכלית.

ספר הבז' מציין עוד כי מכירות חג המולד האחרון היו טובות יותר מאלה של חג המולד 2008 אך הן עדיין נמוכות בהרבה מהמכירות המצויינות שנרשמו ב-2007. כמו כן, מכירות הרכב ברוב המחוזות השתפרו ומכירות הבתים גם הן רשמו התאוששות, בעיקר במגזר הבתים בעלי עלות נמוכה יחסית.

ביל גרוס: "אנחנו נעים בכיוון חיובי"

הנדל"ן המסחרי, אחד מעקבי אכילס הגדולים של המשבר הפיננסי הנוכחי, נותר ברמות נמוכות כאשר שיעורי התפוסה ממשיכים לרדת ומחירי השכירות יורדים. מגזרי השירותים והייצור רשמו עלייה או יציבות ברוב המחוזות.

למרות שנרשמה בחלק מהמחוזות עלייה מתונה בגיוסי עובדים, שוק העבודה נותר חלש. בחלק קטן יחסית מהמחוזות נרשמו עליות שכר מינוריות.

"אנחנו נעים בכיוון חיובי", אמר ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו עם פרסום ספר הבז' בשיחה עם רשת הטלוויזיה של CNBC. "מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו זה לייצר עוד ועוד משרות כדי להמשיך ולתמוך בכלכלה", הוסיף גרוס.

נזכיר כי ה'פד' יתכנס בסוף החודש הנוכחי לישיבת הריבית הראשונה לשנת 2010 כשברקע דבריו המרכזיים מהישיבות האחרונות: להותיר את הריבית על כנה, בשפל היסטורי, ל"תקופה ממושכת".