תפקיד היו"ר הזמני של חברת החשמל הוצע לרו"ח מיכה לזר

היוזמה באה על רקע עיכובים במציאת מועמד מוסכם שיהיה מקובל על ראש הממשלה, שר האוצר ושר התשתיות ■ מוטי פרידמן, היו"ר הנוכחי, יפרוש בסוף החודש הבא ■ בין השמות שהועלו כמועמדים להחליפו: חה"כ לשעבר רענן כהן והאלוף במיל' יפתח רון טל

תפקיד היו"ר הזמני של חברת החשמל הוצע לחבר הדירקטוריון רו"ח מיכה לזר. היוזמה באה על רקע עיכובים במציאת מועמד מוסכם שיהיה מקובל על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התשתיות עוזי לנדאו.

היו"ר הנוכחי של החברה, רו"ח מוטי פרידמן יפרוש בסוף החודש הבא ובין השמות שהועלו כמועמדים להחליפו ח"כ לשעבר רענן כהן ואלוף במיל' יפתח רון טל.

גורמים התומכים במינויו של לזר אמרו ל"גלובס" כי לא מן הנמנע שימונה לתפקיד באופן קבוע בתום תקופת מעבר. לזר, הנהנה מהערכה מקצועית רבה מכהן כיום כיו"ר ועדת הכספים והמאזן של הדירקטוריון. לזר טרם השיב סופית לפנייה אך בשיחות פרטיות הביע חשש כי עיסוקיו הרבים לא יאפשרו לו להקדיש את מלוא הזמן הנדרש למילוי התפקיד.

לזר, מבעלי משרד רו"ח שטראוס לזר, נמצא בקשרי עבודה הדוקים עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאף מינה אותו לתפקיד במרץ 2001. בנוסף הוא מכהן כדירקטור בחברות גרנית הכרמל, סונול, סופרגז ומודגל. לזר שוהה בחו"ל ולא ניתן היה להשיג את תגובתו.

האסיפה הכללית של חברת החשמל שהתכנסה שלשום אישרה את חבילת הפרישה ליו"ר היוצא פרידמן, שעליה דווח לראשונה ב"גלובס". החבילה כוללת בונוס בסך 10% משכרו מאז 1 בינואר 2009 ועד למועד פרישתו בסוף החודש הבא ופיצויי פרישה מוגדלים בגובה 100 אחוז עבור תקופת כהונתו בחברה שנמשכה שלוש שנים. שווייה הכולל של חבילת הפרישה נאמד בלמעלה מ-300 אלף שקל.