הייצוא הביטחוני של ישראל ל-2009 יגיע לכ-6.75 מיליארד דולר

נתון זה נחשף לראשונה בטקס חילופי מנכ"ל משרד הביטחון שנערך היום בלשכת שר הביטחון, אהוד ברק ■ שר הביטחון, ברק: "הישג זה הוא מעין סיכום של פעילות המנכ"ל היוצא, פנחס בוכריס"

הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל לשנת 2009 יגיע לכ-6.75 מיליארד דולר למרות המשבר הכלכלי בעולם. נתון זה נחשף לראשונה בטקס חילופי מנכ"ל משרד הביטחון שנערך היום בלשכת שר הביטחון, אהוד ברק. "הישג זה הוא מעין סיכום של פעילות המנכ"ל היוצא, פנחס בוכריס". אמר השר.

"מידי מספר שנים אנו נפגשים כאן להעביר את הלפיד מדור לדור וזו הזדמנות לסכם את הישגה של מערכת הביטחון". אמר השר ברק. "הדבר שמאחד את כולנו זו ישראל חזקה ובוטחת. המנכ"ל היוצא פינחס בוכריס היא איש עתיר ניסיון, שיקול דעת ויודע להציב מטרה ולפעול בחדות ובנמרצות על מנת להשיג אותה. בוכריס יכול להסתכל בגאווה על תקופה רבת הישגים בה הותוותה תוכנית ההתייעלות במשרד הביטחון, התחיל תהליך מעבר צה"ל לנגב והושלמו ניסויי מערכת "כיפת ברזל".

למנכ"ל הנכנס, האלוף (במיל') אודי שני שכהן עד כה כראש האגף ליצוא ביטחוני (סיב"ט), אמר השר כי העלייה בייצוא הביטחוני בתקופה בה העולם נמצא במשבר כלכלי מהווה בסיס חשוב לנתוני הפתיחה לאחר שיחלוף המשבר.

אודי שני ציין כי הישג זה הוא הצדעה למוח היצירתי בתעשייה הביטחונית ולממסד הביטחוני אשר נותן את כולו להשיג עוד ועוד מכירות. "פשטתי את המדים בפעם השנייה אך אתמול, אולם אני נדרש היום עם מינוי כמנכ"ל משרד הביטחון לעטות חליפת אחריות, רצינות וכובד ראש." אמר שני.

המנכ"ל היוצא, פינחס בוכריס, הודה לשר הביטחון על האמון והגיבוי שנתן לאורך התקופה. "ללא ספק ללא גיבוי שלא היה מובן מאליו לא הייתי יכול לבצע את השינויים מרחיקי הלכת שבצעתי במשרד הביטחון." אמר בוכריס.