המניה של הערב: קרוקס הולכת על ההודים ומזנקת בוול סטריט

יצרנית נעלי הגומי הצבעוניות והנוחות מזנקת במחזור חריג בכ-13% לאחר שדיווחה על כוונתה יותר מלהכפיל את מספר החנויות המשווקות את נעליה באופן בלעדי בהודו עוד השנה

עד לפני זמן לא רב התמודדה יצרנית נעלי הגומי הצבעוניות, קרוקס עם סכנת קריסה ונפלה למחיר של דולר בודד, אך הערב מזנקת מניית החברה בוול סטריט ב-13% במחזור חריג של יותר מ-10 מיליון מניות למחיר של 7.07 דולר למניה המשקף לה שווי שוק של 607 מיליון דולר.

זאת לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה יותר מלהכפיל את מספר החנויות המשווקות את נעליה באופן בלעדי בהודו עוד השנה. מספרן צפוי להגיע ל-25 לעומת 11 חנויות Outlet כיום.

החברה החלה לפעול בשוק ההודי בשנת 2007 במיזם משותף שביצעה עם חברת Chogori Footwear. חנויות האוטלט צפויות להיות ממוקמות באיזורי תחנות המטרו בערים המרכזיות של הודו.

קרוקס גם מתכוונת להכניס את נעליה לעוד 100 חנויות נעליים המוכרות מגוון מותגים. כיום מוצבים הסטנדים הצבעוניים של נעלי הנוחות אשר יופיין שנוי במחלוקת אך נוחיותן לא, ב250 חניות נעליים שכאלה ברחבי הודו.

החברה לא חשפה את היקף ההשקעה הנדרש לה לשם הגדלת חדירתה להודו.

בסיום הרבעון השלישי דיווחה קרוקס על הכנסות של 635 מיליון דולר ועל הפסדים בסך 65 מיליון דולר. החברה דיווחה אז על תזרים תפעולי בסך כ-47 מיליון דולר.