ג'ים רוג'רס: מחסור חמור במזון מגיע - קנו סחורות

לפי רוג'רס, סחורות ככל הנראה ינצחו את המניות בכל תרחיש כלכלי-עולמי, אופטימי או פסימי ■ רוג'רס מציין את הכותנה, הקפה והסוכר כסחורות ראויות לקנייה ■ מזהיר מפני המחיר הגבוה של הנפט והזהב - "רכשו כסף ופלדיום"

המשקיע ג'ים רוג'רס לא מפסיק לנפק תחזיות: היום (ו') אמר רוג'רס בראיון ל-CNBC כי המשבר הכלכלי יוביל בעוד שנים מעטות למחסור חמור במזון שכן סקטור החקלאות נמצא במצב של צורך נואש לכספים ולהשקעות. "הנתונים הבסיסיים בנוגע לחקלאות השתפרו מאוד לאחרונה", אמר רוג'רס. "המלאים נמצאים כעת ברמתן הנמוכה ביותר זה עשורים, לא שנים", הוסיף.

לפי רוג'רס, קניית סחורות כעת היא דרך טובה יותר לעשות כסף מאשר לרכוש מניות. הסיבה? "סחורות ככל הנראה ינצחו את המניות בכל תרחיש כלכלי-עולמי, אופטימי או פסימי", ציין רוג'רס. "אם הכלכלה תתאושש, מחירי הסחורות יעלו כי הביקושים יגברו, בעוד שאם הכלכלה תוסיף להיות חלשה, הבנקים המרכזיים יוסיפו לשמור על רמת ריבית נמוכה ולהדפיס כסף, והסחורות תשמשנה היטב להגנה ולגידור כנגד התפרצויות אינפלציוניות", הוסיף.

לדידו של רוג'רס, כותנה וקפה הן סחורות טובות מאוד לקנייה שכן מחיריהן דוכאו זמן רב מדי. בנוגע לסוכר מציין רוג'רס כי למרות העובדה כי מחירו עלה מאוד, הוא רחוק עדיין כ-70% ממחיר השיא של כל הזמנים.

בגזרת המתכות ציין רוג'רס כי "מחירי הזהב והנפט יקרים מדי כרגע כדי לקנות אך עדיין לא שווים מכירה. אני מעדיף רכש של כסף ופלדיום, רק בשל העובדעה הפשוטה שהן זולות יותר".