חקירת חילוץ AIG מתרחבת: גם השר לשעבר פולסון זומן לעדות

פולסון זומן להעיד ב-27 בינואר בנוגע להחלטתו לשלם לשותפים של החברה 62.1 מיליארד דולר בנגזרות ■ בכך, הוא מצטרף לממשיכו גייתנר אשר הסכים להעיד בפני הועדה לאחר חשיפת האי-מיילים בשבוע שעבר

החקירה של פרשת חילוץ של ענקית הביטוח לשעבר AIG מתרחבת: הנרי פולסון, שר האוצר בממשל בוש, התבקש להצטרף לממשיכו השר טימותי גייתנר ולהעיד לפני ועדה מיוחדת של הקונגרס שבוחנת את תשלומי החילוץ שהוענקו לשותפיה המסחריים של AIG.

פולסון זומן על ידי אדולפוס טאונס, יו"ר ועדת הפיקוח והרפורמה בממשל של הקונגרס, להעיד ב-27 בינואר בנוגע להחלטתו לשלם לשותפים של החברה 62.1 מיליארד דולר בנגזרות. כמו כן זומן סטיבן פרידמן, יו"ר הפדרל רזרב של ניו יורק, שכיהן בדירקטוריון של גולדמן זאקס.

"טאונס מודע לעובדה שהאוצר בממשל בוש ארגן את החילוץ", אמרה ג'ני רוזנברג הדוברת של טאונס, נציגת המפלגה הדמוקרטית בקונגרס בתגובה לזימונו של פולסון.

הזימון מרחיב את החקירה של מה שהמחוקקים מכנים "חילוץ מהדלת האחורית" של הבנקים שהרוויחו מהחילוץ הממשלתי בגובה 182.3 מיליארד דולר שהוענק לחברת הביטוח.

נזכיר כי גייתנר, שעמד בראש ה'פד' של ניו יורק בזמן החילוץ של AIG ב-2008, הסכים להעיד בפני הועדה לאחר שבשבוע שעבר נחשפו אי-מיילים בהם הוא ביקש מ-AIG לא לחשוף מידע על עסקאות אשר במסגרתן הועברו כספי מסים במיליארדי דולרים שנועדו לחילוץ חברת הביטוח - לכמה בנקים גדולים.