טורבוביץ' נוחת בדלק אנרגיה עם "פאנטום" בשווי 40 מיליון שקל

טורבוביץ' יקבל מתשובה אופציות מסוג פאנטום שלא יומרו למניות ■ היקף שכרו השנתי: כ-660 אלף שקל

יורם טורבוביץ' ממשיך לדלג בין משרות נחשקות, ולא שוכח לגבות שכר מעורר קנאה עבור זמנו וכישוריו. בקושי יבשה הדיו מעל הסכם ההעסקה הנדיב שלו כיו"ר אזורים (שכלל, בין היתר, אופציות השוות כיום כ-10 מיליון שקל) והנה הוא נוחת בחיקה החם של דלק אנרגיה, שם ישמש בתפקיד דומה.

טורבוביץ' צפוי, כך נודע, לקבל אופציות בשווי כלכלי של כ-40 מיליון שקל. מדובר באופציות מסוג פאנטום שלא יומרו למניות, והתמורה עליהן תתקבל במזומן. האופציות יינתנו לתקופה של כארבע שנים, ומחיר המימוש שלהן יתבסס על מחיר המניה הנוכחי בבורסה. בנוסף יקבל טורבוביץ' שכר שנתי בהיקף המוערך בכ-660 אלף שקל. דירקטוריון דלק אנרגיה אמור להתכנס בימים אלה כדי לאשר את התנאים.

ההחלטה למנות את טורבוביץ' ליו"ר דלק אנרגיה התקבלה כבר לפני כשלושה חודשים. על פי ההערכות, ההחלטה לצרפו לחברה נובעת בעיקר בשל קשריו במערכת הפיננסית בארץ ובחו"ל. זהו תחום שאמור להיות קריטי עבור החברה שתצטרך להשיג לא מעט מקורות מימון כדי להמשיך ולפתח את הפרויקטים השונים בהם היא מעורבת, כשבראשם קידוח תמר.

טורבוביץ' אמנם יקבל מתשובה תנאי שכר מפנקים, אך חשוב לזכור כי שווי האופציות מתבסס על מודל בלק אנד שולס, כך שלא מן הנמנע שבסופו של דבר הוא יקבל סכום הנמוך מאותם 40 מיליון שקל. מה עוד שמניית דלק אנרגיה זינקה ב-870% בשנת 2009, ורמתה הנוכחית, שהיא גם מחיר המימוש של האופציה, אינה זולה במיוחד.

אגב, מי שבינתיים כבר התעשר מדלק האנרגיה הוא מנכ"ל החברה גדעון תדמור, שקיבל אופציות בחברה לפני גילוי קידוח תמר, ובעקבות הזינוק האדיר במניית דלק אנרגיה, שוות כיום האופציות שלו יותר מ-150 מיליון שקל.

יו"ר אזורים ב-70% משרה

טורבוביץ', 51, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים ומנכ"ל אי.ד.בי, תיווך בעסקה במסגרתה רכש נוחי דנקנר את השליטה בחברה מידיהם של משפחות קרסו ורקאנטי, ולפי הערכות קיבל עבור התיווך כ-20 מיליון שקל.

לאחר שעשה לביתו, הוא מונה לראש הסגל במשרד ראש הממשלה בתקופת אהוד אולמרט, והיה אחראי על הקשר עם הממשל בארה"ב ועל היחסים מול מדינות ערב. מאז סיום תפקידו, הספיק לשמש כיועץ מיוחד של קבוצת לבייב הבינלאומית ואפריקה ישראל הציבורית, עוד בטרם התמנה לתפקיד יו"ר אזורים, במסגרת תוכנית ההבראה שהוביל בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול ביותר של חברת בוימלגרין.

עם מינויו לתפקיד יו"ר אזורים, בהיקף משרה של כ-70%, הוא קיבל חבילת תגמול נאה, הכוללת שכר שנתי של 1.5 מיליון שקל, בונוס של 1.5% מרווחי החברה ואופציות ל-3% ממניותיה. זאת זמן קצר לפני שהמניה החלה לטפס, וכיום השווי הנאיבי של האופציות עומד על כ-10 מיליון שקל. טורבוביץ' ימשיך לכהן כיו"ר אזורים, במקביל לתפקידו בדלק אנרגיה.