סעו אתם באופניים ואוטובוסים: חולדאי פועל להקמת חניון לשימוש עובדי עיריית ת"א בלבד

כך עולה מעתירה מינהלית שהגישו חברת אילות השקעות, שבבעלות אמות השקעות, וחברת הירקון אחזקות, שבבעלות משפחת רובינשטיין ■ העירייה ביקשה להקים חניון פרטי ל-156 כלי רכב לעובדי העירייה על שטח של 4,074 מ"ר שנמצא על גג חניון קיים

אמנם בפומבי מעודד ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, את השימוש בתחבורה הציבורית ואת ההליכה ברגל, ומצמצם את תקני החניה בעיר, אבל במקביל - מבקשת העירייה היתר לשימוש חורג להקמת חניון פרטי שישמש את עובדיה בלבד, על גג חניון שצמוד למגדל המאה ברחוב אבן גבירול. כך עולה מעתירה מינהלית שהגישו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב חברות אילות השקעות, שבבעלות אמות השקעות, וחברת הירקון אחזקות, שבבעלות משפחת רובינשטיין.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד איל דוידי ועו"ד חיים קורן, מבקשות אילות והירקון, המחזיקות במגדל המאה, לבטל את החלטת ועדת הערר המחוזית להתיר לעיריית תל-אביב לעשות שימוש חורג בשטח, שייעודו שטח ציבורי משולב.

העירייה ביקשה להקים חניון פרטי ל-156 כלי רכב לעובדי העירייה על שטח של 4,074 מ"ר שנמצא על גג חניון קיים, ממזרח למגדל המאה. החניון הקיים, שידוע כ"מתחם סומייל" עליו חלה תוכנית מתאר מקומית, כולל 4 קומות - 3 תת-קרקעיות ואחת על-קרקעית.

לטענת אילות והירקון, הנימוק של ועדת הערר, לפיו מדובר בניצול זמני של שטח פנוי (עד למימוש תוכנית סומייל) לא מצדיק מתן היתר לשימוש חורג.

העירייה רכשה את הקרקע לגביה היא מבקשת שימוש חורג על מנת שזו תשמש לצורכי ציבור, נטען בעתירה. "העירייה היא נאמנה של הציבור לצורך הגשמת מטרה זו", נכתב, "והיא אינה מוסמכת לעשות שימוש פרטי בקרקע זו לצרכיה היא. לפיכך היא אינה מוסמכת לעשות שימוש בשטח הציבורי למטרת חניון פרטי לעובדי העירייה".

טיעון נוסף שמעלות אילות והירקון הוא ש"נוצר מצב ניגוד עניינים מוסדי, לפיו חברי הוועדה המקומית, שהם גם חברי מועצת העירייה, שקלו לנגד עיניהם את האינטרס הצר של העירייה לאשר את הבקשה לשימוש חורג, והעדיפו אותו על פני השיקולים התכנוניים שצריכה לשקול ועדה מקומית".

עיריית תל-אביב מסרה בתגובה, כי "העתירה התקבלה והתגובה עליה תינתן בבית המשפט".