השבוע בוול סטריט: מבול דו"חות יעזור לקבוע את הכיוון בשוק

מחר (ב') לא יתקיים מסחר לרגל יום מרטין לות'ר קינג ■ אנליסטים צופים כי רווחי החברות במדד ה-S&P 500 ובראשן הבנקים זינקו ב-186% ■ במדווחות: סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה, גוגל, ג'נרל אלקטריק ואמדוקס

לאחר שהתחלה קשה של העונה הביאה לירידות בשבוע שעבר, דו"חות מרכזיים של הבנקים הגדולים ושל חברות ענק דוגמת גוגל יעזרו לקבוע את כיוונה של וול סטריט בשבוע הקרוב. נציין כי מחר לא יתקיים מסחר, לרגל יום מרטין לות'ר קינג.

לפי תומסון-רויטרס, השבוע ובשבוע הבא יהיה השיא של עונת הדו"חות, ועד סוף השבוע הזה, למשקיעים יהיה מושג טוב בהרבה באשר ליכולתן של החברות לעמוד בציפיות, שבנו את ההתאוששות התלולה במחירי המניות מאז מארס 2009.

באופן כללי, הדו"חות צפויים להצביע על התאוששות פנטסטית לעומת הרבעון המקביל, המדמם, ב-2008, והדבר נכון במיוחד במקרה של הבנקים. אנליסטים צופים כי רווחי החברות במדד ה-S&P 500 זינקו ב-186%! זאת, כאשר מגזר הפיננסים אחראי לרובה של הערכה תלת-ספרתית זו. משקיעי המניות רגישים במיוחד לרווחי החברות הללו, היות והן אחראיות לכ-14% משווי השוק של מדד ה-. בנוסף, הכלכלנים רוצים לשמוע שבנקים מלווים יותר כספים, לצד הפחתה בהלוואות רעות, וזאת כאישור לכך שהכלכלה האמריקנית עומדת על קרקע יציבה. כל צמיחה ברווחים תהווה למעשה את הצמיחה המצרפית הראשונה ברווחי החברות במדד מאז הרבעון השני של 2007.

צפי לעלייה בהתחלות הבנייה

דו"חות בשבוע האחרון - הראשון לעונה - הראו שאפילו לתוצאת טובות, כמו הצמיחה במכירות וברווחים של אינטל, קשה לקזז השפעה של אכזבה מנתוני מאקרו. אמנם, השבוע הקרוב דל, יחסית, בנתונים כאלו, אך המעטים שיפורסמו ירכזו את עניין המשקיעים.

■ מדד המחירים ליצרן לחודש דצמבר יפורסם ביום ד', כאשר הצפי הוא לקפאון, לעומת עלייה של 1.8% בחודש נובמבר. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.1%, בהמשך לגידול של 0.5% בחודש הקודם.

■ במקביל יפורסמו התחלות ואישורי בנייה לחודש דצמבר. התחלות בנייה צפויות לעלות ל-575 אלף יחידות בקצב שנתי, לעומת 574 אלף בנובמבר. אישורי בנייה צפויים לרדת ל-580 אלף, לעומת 584 אלף חודש לפני כן.

■ ביום ה', כבכל שבוע, יפורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, אשר צפויות לרדת ל-440 אלף, מ-444 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

■ כמו כן יפורסם המדד לאינדיקטורים כלכליים מובילים לחודש דצמבר, הצפוי לעלות ב-0.7%, בהמשך לגידול של 0.9% בנובמבר.

■ הנתון האחרון לשבוע זה, שיפורסם גם כן ביום ה' - מדד הפילדלפיה פד לחודש ינואר, הצפוי לרדת ל-18.8 נקודות, מרמה של 20.4 נקודות בחודש דצמבר.

סיטיגרופ ידווח ביום ג' לפני הפתיחה, על תוצאות הרבעון הרביעי, כשהצפי הוא להפסד של 33 סנט למניה, אל מול הפסד של 2.44 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. לאחר הנעילה, IBM צפויה להציג רווח של 3.47 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת 3.28 דולר למניה ברבעון המקביל.

יום ד' הוא יומן של חברות הפיננסים - בנק אוף אמריקה צפוי לדווח על גידול בהפסדי הרבעון הרביעי ל-52 סנט למניה, כשברבעון המקביל הפסיד הבנק 48 סנט למניה. לעומתו, מורגן סטנלי צפוי לעבור ברבעון זה לרווח של 36 סנט למניה והפסדיו של וולס פארגו צפויים להצטמצם ל-2 סנט למניה מ-79 סנט.

לאחר נעילת המסחר, eBay צפויה לדווח על קיטון של סנט בודד ברווחיה ל-40 סנט למניה ורשת סטארבקס - על רווח של 27 סנט למניה, אל מול 15 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008.

ביום ה', גולדמן זאקס צפוי עפ"י אנליסטים לדווח על מעבר לרווח של 5.19 דולר למניה ברבעון הרביעי.

לאחר תום המסחר, גוגל צפויה להציג רווח רבעוני של 6.43 דולר למניה, בהשוואה ל-5.1 דולר ברבעון המקביל ב-2008, ורווחיה של אמריקן אקספרס צפויים לגדול מ-21 סנט למניה ל-55 סנט.

ביום ו', קונצרן ג'נרל אלקטריק צפוי לדווח על רווח של 26 סנט למניה ברבעון הרביעי אל מול 36 סנט ברבעון המקביל, ואילו רווחיה של רשת מקדונלד'ס ברבעון האחרון צפויים להסתכם ל-1.02 דולר למניה, למול 87 סנט למניה ברבעון המקביל.

מאבק הפטנטים העוסקים בטכנולוגיית הטלפונים החכמים בין אפל ל-נוקיה מחריף. אפל הגישה בסוף השבוע תביעת הפרת פטנט חדשה נגד נוקיה, שבה היא ביקשה לאסור את היבוא של מכשירי החברה לארה"ב.

ברקליס קפיטל מקפיץ את מחיר היעד ואת תחזית הרווח ל-2010 של מיקרוסופט - את מחיר היעד מ-31 ל-35 דולר למניה, ואת התחזית מ-61 מיליארד דולר, או 1.87 דולר למניה, ל-61.17 מיליארד דולר, או 1.94 דולר למניה.

לאחר תום המסחר ביום ו', AT&T אמרה כי החל מיום ב' היא משיקה מסלולים ללא הגבלה עבור טלפונים ניידים. מסלולים אלו כוללים מסלול לשיחות בלא הגבלה תמורת 69.9 דולר לחודש, מסלול הודעות טקסט ללא הגבלה תמורת 89.99 דולר לחודש.

לאחר הנעילה ביום ד' אמדוקס צפויה לדווח על רוח של 53 סנט למניה עבור הרבעון האחרון, לעומת 55 סנט ברבעון הרביעי של 2008.