טדי שגיא ב"שנת הסתגלות": גר אצל הוריו במגדלי אקירוב

שגיא, בעל השליטה בחברת פלייטק, בוחן אם לשוב לישראל, במסגרת הטבות המס המוענקות לתושבים חוזרים ועולים חדשים ■ עשוי לרכוש דירה במרינה בהרצליה

טדי שגיא, בעל השליטה בחברת פלייטק, המפתחת פלטפורמות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים, מצוי כעת בשנת הסתגלות בישראל, שבסופה יחליט אם בכוונתו לחזור לכאן.

במסגרת שנת ההסתגלות, ניתן לנצל את ההטבות הניתנות לתושבים חוזרים ועולים חדשים, שעיקרן אי-דיווח על הכנסות בחו"ל ואי תשלום מס בגין הכנסות מחו"ל, במהלך שנה אחת, גם אם בסופה מחליט הנישום שלא להישאר בישראל.

שגיא אמנם מתגורר כעת בעיקר בדירת הוריו במגדלי אקירוב בתל אביב, אולם כעת הוא מחפש לשכור דירה באיזור תל-אביב או הרצליה, ייתכן בפרויקט המרינה בהרצליה.

במסגרת בחינת האפשרות לשוב לישראל, סיכם באחרונה שגיא מחלוקת שהיתה לו מול רשות המסים, בנוגע לשווייה של חברת פלייטק . שגיא עזב את ישראל בסוף שנת 2003, תחילת 2004. חוק העולים החדשים מאפשר הטבות למי ששהה לפחות 5 שנים מחוץ לישראל.

בעת שעזב שגיא את ישראל, שולם מס רעיוני שנגזר משווייה של החברה באותה עת. בתחילת 2006 הנפיק שגיא את החברה בבורסת ה-AIM בלונדון, לפי שווי של כ-950 מיליון דולר. שווי מניותיו של שגיא מתוך זה, עמד על כ-90-120 מיליון דולר.

לצורך הגעתו של שגיא לישראל, נוצר הצורך לסגור את הסוגיה הזו. עוד נודע, כי התנהלו דיונים ממושכים בנושא, בין מייצגו של שגיא, עו"ד ירון שידלו, ממשרד מאיר מזרחי, לבין פקיד השומה תל-אביב 4, אבנר עופרי. באחרונה הגיעו הצדדים להסכמה בנושא. נודע, כי במסגרת הסהדר שנחתם, חושב שווי חברה כשווי הקרוב יותר לשווי החברה שנקבע בעת ששגיא עזב את ישראל, ופחות לשווי החברה על פי ההנפקה שבוצעה בפועל. ההפרש מבחינת המס, מתבטא עבור שגיא, במיליוני שקלים בודדים.

גורמים מקורבים לנושא אמרו, כי גם אם בסופו של דבר יחליט שגיא להישאר מחוץ לישראל, הוא עדיין "קנה" בהסדר הזה את האופציה לשוב לישראל עם "שולחן נקי". ברור כי אם יחליט להישאר בישראל, על אחת כמה וכמה שיש להסדר כזה יתרונות מבחינתו, שכן בעצם ההגעה להסדר, למעשה הוא סיים את הנושאים שהיו במחלוקת מול רשות המסים.