12.5% מעובדי ערוץ 10 יחויבו להיות תושבי אזור ירושלים

כך קבעה מועצת הרשות השנייה ■ חברת החדשות של ערוץ 10 תחוייב גם להעסיק עובדים ערבים וחרדים

12.5% מעובדי ערוץ 10 בשנת 2011 יחויבו להיות תושבי אזור ירושלים - כך קבעה מועצת הרשות השנייה. המועצה לא אישרה את מתווה ערוץ 10 למעבר לבירה וקבעה קריטריונים אחרים למעבר, שיבוצע עד 2012.

יו"ר המועצה, נורית דאבוש, שלחה מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אופיר אקוניס, שבו היא מציינת כי היא ממליצה על הארכת הזיכיון של הערוץ בשנתיים, לאחר הכללת השינויים שהמועצה קבעה בתוכניות שהציג הערוץ.

חברת חדשות ערוץ 10 תחוייב גם להעסיק עובדים ערבים ועובדים חרדים, כך על-פי הסעיף שנוסף, לפיו "המועצה מצפה כי תמהיל העובדים ישקף את תמהיל המגזרים באוכלוסיית ירושלים".

המועצה קבעה גם כי במהלך שנת 2010 "לפחות אייטם אחד ביום באחת התוכניות המרכזיות ישודר מירושלים, ומשנת 2011 לפחות 14 אייטמים בשבוע בתוכניות המרכזיות ישודרו מירושלים".

המועצה, בראשותה של דאבוש, קבעה כי אי-עמידה בתוכנית תהווה הפרה מהותית של הוראות הזיכיון על-ידי ישראל 10, והחברה לא תוכל לקבל רישיון.

אתמול (א') החליטה מועצת הרשות השנייה כי יש להאריך את זיכיון ערוץ 10. דאבוש אמרה כי "לאורך כל התהליך עמד לנגד עינינו האינטרס הציבורי. אישור התוכנית יביא להעשרת המסך ביותר מ-220 מיליון שקל, בסוגה העילית ובקולנוע, בשנתיים הקרובות".