לבייב מפשיר פרויקטים גדולים ברוסיה - אפריקה מזנקת 8%

מנכ"ל אפי פיתוח, אלכסנדר חלדיי: "סימני התאוששות מעודדים בשוק הרוסי; 2010 תהיה שנת צמיחה" ■ קניון מוסקבה ייפתח עד אוקטובר ■ התקדמות גם בפרויקטים טברסקיה, אוזרקובסקיה, פבלצקיה וקלינינה

רגע לפני האישור הסופי של הסדר החוב באפריקה ישראל , לב לבייב, בעל השליטה באפריקה, מפנה את שולחן המו"מ וחוזר להתעסק בייזום. אפי פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ברוסיה אשר מניותיה נסחרות בלונדון, דיווחה היום (ג') על הפשרת פרויקטים מרכזיים של החברה ברוסיה, ובראשם "קניון מוסקבה" המפורסם (Mall of Russia).

בהתאם לדיווחים בתקשורת הרוסית בחודשים האחרונים, אפי פיתוח מודה היום רשמית כי הגיעה להסכם עם עיריית מוסקבה, אשר שותפה בקניון מוסקבה (25%), לפיו החברה תשלים את עבודות התשתית הציבוריות הסמוכות לקניון, ובתמורה העירייה תקזז את העלויות הקשורות בפרויקט מחלקה של העירייה. כתוצאה מכך, חלקה של עיריית מוסקבה בפרויקט צפוי לקטון בהתאם.

החברה מדווחת גם על התקדמות בהשכרת שטחי המסחר. עד כה היא השכירה 40% משטחי הפרויקט, לעומת 35% בדיווח הקודם שלה בנובמבר. לגבי 30-35% מהשטחים יש עדיין מסמכי זיכרון דברים חתומים, בדומה לדיווח הקודם של החברה לפני כחודשיים. "הביקוש לשטחים קמעוניים יתחזק במהלך 2010", מסרה החברה.

אפי פיתוח אמורה לפתוח את הקניון לכל המאוחר בחודש אוקטובר השנה והוא צפוי הגדול ביותר במרכז מוסקבה. הקניון יאכלס חנויות עוגן חשובות וחנויות קמעונאיות מקצועיות, כאשר חלק מהדיירים הבולטים הם H&M, רשת בתי הקולנוע Formula Kino Cinema, מותגי הנעליים והאביזרים Fabi, Baldinini, No One, Vicini, Ballin, חנות הבידור הפופולריות Soyuz ועוד. גלריית הקניון תכלול יותר מ-450 חנויות עם מגוון רחב של מותגים בינלאומיים מפורסמים.

הקניון יציע, בין השאר, בתי קולנוע עם טכנולוגיות 4D ו-5D, רחבת החלקה של 900 מ"ר, יותר מ-50 מסעדות ובתי קפה, מרכז בידור של 3,000 מ"ר וחניון תלת-קומתי ל-2,700 כלי רכב. מיקומו של הקניון של רוסיה נגיש מאוד לכלי רכב מכל הכבישים ההיקפיים והחוצים של מוסקבה Third Transport Ring, Kutuziovsky Prospect ו-Noviy Arbat. בתוך הקניון יהיו גם מעברים ישירים לתחנות המטרו Delovoy Center ו-Mezhdunarodnaya.

"2010 - שנת צמיחה"

אפי פיתוח יוצאת מהבונקר ומפשירה גם פרויקטים נוספים, וזאת בעקבות ההתאוששות הכלכלית שניכרת גם ברוסיה, והפשרת שוקי האשראי שאפשרו לה להשיג מימון מחדש. החברה דיווחה על הפשרת הפרויקטים טברסקיה, אוזרקובסקיה, פבלצקיה וקלינינה. מדובר בהמשך ישיר לדיווח של החברה בעת פרסום הדו"חות הכספיים שלה בנובמבר האחרון, אז היא אותתה על תחילת בנייה אפשרית בשלב 3 של פרויקט אוזרקובסקיה ופרויקט פבלצקיה; היום, היא מעדכנת כי החליטה לחדש את עבודות הבנייה.

"פרויקטים אלה (אוזרקובסקיה ופבלצקיה - ע.ב.י) צפויים להסתיים במחצית הראשונה של 2011", מסרה החברה. החברה טרם השיגה מימון בנקאי מתאים שיאפשר לה לחדש את העבודות בשלב השלישי של פרויקט אוזרקובסקיה, אולם היא השיגה הלוואה של 20 מיליון דולר מבנק SberBank על מנת לחדש את העבודות במלון קלינינה בז'לזנובודסק (אזור המעיינות המינרליים החמים בקווקז בדרום רוסיה). ההלוואה ניתנה בריבית של 9.25% והשלמת המלון צפויה במחצית הראשונה של 2011. באשר לקניון התת-קרקעי טברסקיה, החברה מדווחת כי היא ממשיכה את העבודות ההנדסיות בפרויקט.

"אנו עדים לסימני התאוששות מעודדים בשוק הרוסי ומחדשים את העבודה בכמה מפרוייקטי הבנייה שלנו", אמר אלכסנדר חלדיי, מנכ"ל אפי פיתוח. "אנו צופים ש-2010 תהיה שנת צמיחה לאפי פיתוח".