לאחר חודשים של מאבק: קראפט תרכוש את קדבורי תמורת 19.2 מיליארד דולר

המו"מ קיבל תנופה מחודשת בעקבות תיקון ההצעה המקורית מניית קדבורי עלתה ב-3.3%

יצרנית הממתקים הבריטית קדבורי וענקית המזון האמריקנית קראפט אישרו היום (ג') שהן הגיעו להסכמה על התנאים להשתלטות של החברה האמריקנית על יריבתה הבריטית בשווי 11.7 מיליארד ליש"ט (19.2 מיליארד דולר).

תנאי העסקה, היוצאת לפועל לאחר חודשים רבים של מאבקים וחילוקי דעות בין שתי החברות, מעריכים את מניית קדבורי בשווי 850 פני למניה. מניית קדבורי עלתה ב-3.3% והגיעה ל-833 פני במסחר המוקדם בלונדון.

מנכ"לית קראפט, איירין רוזנפלד, הגיעה לבריטניה במהלך סוף השבוע לצורך הדיונים. היא זו שפנתה לקדבורי אתמול (ב') עם ההצעה הגבוהה יותר. קראפט תשלם על ההפרש בין סכום ההצעה הקודמת להצעה החדשה במזומן ולא במניות. מניית קדבורי עמדה בשבוע שעבר על 771 פני.

אובדן סמלי

מתוך סך ההצעה, 500 פני למניה מגולמים במזומן והשאר בתמורה למניות, לפי שער של 0.1874 מניית קראפט על כל מניית קדבורי. קראפט הציעה במקור 300 פני במזומן, והחודש המתיקה את ההצעה ל-360 פני למניה. ערך ההצעה המתוקנת הוא 840 פני, בתוספת דיבידנד מיוחד בגובה 10 פני למניה.

מחיר העסקה צפוי לזכות לתמיכת המשקיעים, מי שתמכו בעבר בהחלטה של מועצת המנהלים לדחות את ההצעה הקודמת של קראפט. אך אין ספק שהבריטים יראו במכירת אחד המותגים המוכרים במדינה לחברה אמריקנית אובדן גדול ברמה הסמלית.

מועצת המנהלים של קדבורי דחתה את הצעתה הראשונית של רוזנפלד, בגובה 745 פני למניה, בראשית ספטמבר, ויו"ר קדבורי, רוג'ר קאר, הזהיר אז את המשקיעים לבל ירשו לקבוצה האמריקנית "לגנוב" את קדבורי. עם זאת, קאר טען בעקביות שיסכים להמליץ על הצעה אחרת, שתהיה גבוהה מספיק, ושלא מדובר במאבק נגד קראפט, אלא בחילוקי דעות על המחיר הראוי.

התאמה אסטרטגית

לדברי קראפט, העסקה מהווה "התאמה אסטרטגית חזקה ומשלימה, המייצרת מובילה עולמית בתחום ייצור הממתקים עם פורטפוליו של למעלה מ-40 מותגי מתיקה, שכל אחד מהם נהנה ממכירות שנתיות של למעלה מ-100 מיליון דולר", כולל עמדה מובילה בשווקים מתפתחים שונים כדוגמת ברזיל, רוסיה, הודו, סין ומקסיקו.

לדברי קאר, "אנחנו מאמינים שההצעה מייצגת ערך טוב עבור מחזיקי המניות של קדבורי, ואנו מרוצים שהמחויבות של קראפט למסורת, לערכים ולאנשים שלנו בכל רחבי העולם".