הריבית תיוותר על כנה: המדד המשולב עלה ב-0.4% דצמבר

מדדי אוקטובר ונובמבר עודכנו מטה ■ רון אייכל ממיטב: "אם אנו מצפים לצמיחה של יותר מ-3% בכלכלה בשנת 2010, הרי שהמדד המשולב צריך לטפס ב-6% בשנה, כך שאנו בכיוון הנכון"

ההתאוששות במשק נמשכת: המדד המשולב של בנק ישראל לבחינת מצב המשק עלה ב-0.4% בחודש דצמבר, בהתאם לעלייה בנובמבר. כך עולה מנתונים שפרסם היום (ג') הבנק. איתות שלילי התקבל מהמדדים הקודמים לחודשים אוקטובר-נובמבר, אשר עודכנו מטה, מה שעשוי לאותת כי הנגיד סטנלי פישר לא יעלה את הריבית בסוף החודש.

"העלייה במדד, המצטרפת לעלייה בו בחודשים האחרונים, מצביעה כי נמשכת ההתאוששות בפעילות המשק", נמסר מבנק ישראל. מוקדם יותר היום פורסמו מספר נתוני מאקרו שהעידו על התמתנות בקצב הצמיחה במשק, ובראש ובראשונה ההתמתנות בעלייה בייצור התעשייתי בנובמבר.

המדד המשולב עודכן בחודש נובמבר לעלייה של 0.4% בלבד, לעומת עלייה של 0.6% בנתון הקודם שפורסם בחודש שעבר. מדד אוקטובר עלה ב-0.5% ולא ב-0.6% כפי שפורסם בחודש שעבר.

"הנתונים של היום אינם רעים בסך הכל", אמר רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב. "הלחץ להעלות את הריבית פוחת. אם נוסיף למשוואה את הייסוף בשקל, נקבל שהנתונים לא מאלצים את בנק ישראל לבצע שינוי בריבית. אם אנו מצפים לצמיחה של יותר מ-3% בכלכלה בשנת 2010, הרי שהמדד המשולב צריך לטפס ב-6% בשנה, כך שאנו בכיוון הנכון".