האסטרטגיה של בריטיש טלקום: פריסה עולמית בשת"פ מקומי

לא צריך לבצע רכישות או לפתוח סניפים מקומיים כדי להתרחב ■ נשיא בריטיש טלקום לאזור מזה"ת ואפריקה חושב איך השותפות שנחתמה עם בזק בינלאומי תציע ללקוחות החברות גמישות בכל בעולם

לא בכל יום ענקית טלקום מחו"ל מביעה אמון בחברת תקשורת ישראלית, עד כדי חתימת הסכם שיתוף פעולה בין הצדדים. לכן, ביקורו השבוע בישראל של אוליביה קמפנו, נשיא אזור המזרח התיכון ואפריקה בבריטיש טלקום (BT), מהווה עליית מדרגה ביחסים עם אחת מהחברות הגדולות והחשובות בעולם התקשורת.

קמפנו הגיע אתמול (ב') לישראל כדי לחתום על הסכם שיתוף פעולה מקיף עם בזק בינלאומי, בניהולו של איציק בנבנישתי. "אנחנו עובדים שבע שנים ביחד", מספר קמפנו. "זו שותפות חזקה וארוכה, וזו הסיבה שאני שמח להיות כאן. יש בינינו אמון רב, שמאפשר לנו לשדרג את היחסים ולהפוך את בזק בינלאומי לשותף זהב".

ההסכם שנחתם בין הצדדים אמור להפוך את BT לזרוע הבינלאומית לעסקים של בזק בינלאומי ובכך לשרת את לקוחותיה העסקיים של החברה הישראלית בחו"ל. בזק בינלאומי תהפוך למשווקת בלעדית של שירותי BT בישראל ותעניק שירותים לחברות הפעילות בארץ, ש-BT חתומה על הסכמים מולן.

מאיפה נולדה השותפות מול בזק בינלאומי?

קמפנו: "ב-BT הגענו למסקנה שאנחנו צריכים שיתופי פעולה עם שותפים מקומיים בכל מדינה, אבל הדגש הוא באמת על השותפים. זה לא משהו שאתה יכול להצהיר עליו, אתה צריך להרגיש אותו או לחיות איתו. אנחנו מציעים שירותים ללקוחות בכל העולם, שבונים על המוניטין שלנו. כשאנחנו מול הלקוח, אז אנחנו מולו בכל העולם, ומציעים לו את הפתרון המושלם מכל ההיבטים".

למה דווקא בזק בינלאומי? לא היו אלטרנטיבות אחרות?

"רמת האיכות והשירות שהם סיפקו וההשקעות שהם עשו בציודים וברשתות כדי להתחבר אלינו, הפכו אותם להיות מתאימים לרמה ולסטנדרט שלנו. כשאתה עובד עם שותפים, אתה חייב לסמוך עליהם שהם נותנים לך את מה שאתה מחפש. המותג שלנו חשוב מאוד, וכך, אני מאמין, גם המותג של בזק בינלאומי".

מה משמעות החיבור הגלובלי?

"בעסקים גלובליים, כשלקוח יושב בישראל אבל רוצה לחבר את עצמו למקומות אחרים בעולם, הוא מצפה מבזק בינלאומי לקבל שירות בינלאומי, אבל צריך לזכור שהממשק שלו הוא רק כאן בישראל. במורכבות הזאת, של חיבור בינלאומי, מה שחשוב זה שכולם ידברו בשפה אחת. לכן, חשוב שכולם יעבדו על אותם תהליכים, אותו שירות ואותו ציוד. יש לנו שורה של תנאים, הסמכות והדרכות כדי ליצור את המארג הזה".

המארג הבינלאומי של BT מבוסס ב-170 מדינות עם שותפים מקומיים. לדברי קמפנו, 85% מ-500 החברות הגדולות בעולם עובדים איתם. "אנחנו לא יכולים להיות בכל מדינה ושתהיה לנו רשת אחת, ולכן יש לנו הרבה שותפים. בישראל חיפשנו מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו, ושהזרוע הבינלאומית שלנו תאפשר לו ולנו להתרחב ביחד, במיוחד כשהשותפים לוקחים חלק ומאמינים בשותפות".

אתם מחפשים רק שותפויות ברמת חיבור הלקוחות?

"לא רק. השותפות היא כזו שמתפתחת גם מבחינת שירותים, וזה אחד הדברים שאנחנו אוהבים בה. מעבר לכך, BT משקיעה 2 מיליארד דולר בשנה בחדשנות, יש לנו מרכז מחקר ופיתוח גדול, ואנחנו תמיד מחפשים השקעות חדשות שיכולות להתאים לנו, גם בחברות סטארט-אפ".

איך אתה רואה את השפעת שלהי המשבר הכלכלי על העסקים שלכם?

"בשבילי, סיום המשבר הכלכלי הוא הזדמנות גדולה. זה הזמן להיות עם הלקוחות ואנחנו ממוצבים במקום הנכון, כי כולם מסכימים שיהיה גידול כלכלי. הלקוח יכול להיות רגוע - תהיה לו גמישות איתנו, ולא תהיה לו בעיה להשיג שירותים בכל מקום שירצה בעולם".