רבד רוכשת ברווח חלק מהלוואה ששימשה לרכישת נכס בגרמניה

גובה ההלוואה הנרכשת כ-36 מיליון שקל, אך רבד תשלם עבורה רק 21 מיליון שקל, וכתוצאה מכך היא צפויה לרשום במהלך הרבעון הראשון של השנה רווח הון (לפני מס) של כ-15.4 מיליון שקל

חברת הנדל"ן רבד , שבשליטת יגאל אהובי, רכשה חלק מהלוואה של 321 מיליון שקל שניתנה לה בעבר לצורך מימון רכישת פורטפוליו של נכסים בגרמניה. גובה ההלוואה הנרכשת כ-36 מיליון שקל, אך רבד תשלם עבורה רק 21 מיליון שקל, וכתוצאה מכך היא צפויה לרשום במהלך הרבעון הראשון של השנה רווח הון (לפני מס) של כ-15.4 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, אריאל אבן, מסביר שההלוואה ניתנה לפני המשבר, ולאחר מכן בנק ההשקעות מכר שלושה חלקים מממנה, ונותר לו חלק אחד שלא הצליח למכור. "הוא היה פחות רגיש למחיר וזאת הזדמנות שניצלנו בזכות הנזילות שלנו", אמר היום ל"גלובס".

ההלוואה ניתנה במקור לצורך רכישת פורטפוליו של שישה בתי הארחה (מלונות קטנים) בערים שונות בגרמניה. הנכסים מושכרים לחברת דויטשה טלקום, ומשמשים כמרכזי הדרכה והכשרת עובדים. לאחר רכישת החוב יפחת החוב בדוחות רבד בגין הפורטפוליו לכ-285 מיליון שקל.

מכרה זכויות בתשואה גבוהה

עיקר האחזקות של חברת רבד הינם בנכסים מניבים, מרביתם מבני משרדים ומרכזי מסחר, באנגליה, גרמניה, שוויץ, קנדה וישראל.

בשבוע שעבר דיווחה רבד על מכירת זכויות שרכשה (25%), יחד עם יגאל אהובי ואחרים, בשש חנויות של רשת דבנהמס שבאנגליה תמורת כ-73 מיליון ליש"ט. העסקה משקפת למוכרים תשואה של כ-40% על ההון שהושקע בנכסים בתוך פחות מחצי שנה. התשואה חושבה על בסיס תזרים המזומנים נטו שנבע מדמי השכירות, בניכוי ריבית ששולמה על הלוואה, ובהתחשב בדיבידנד שעוד עתיד להתקבל.

חלקה של רבד בתמורה האמורה, בניכוי החזר הלוואה שנלקחה למימון הרכישה, מסתכם בכ-7.2 מיליון ליש"ט, והיא צפויה לרשום רווח כולל בגין האחזקה בנכס של כ-2.2 מיליון ליש"ט (לפני מס).