ברן נגד אינטל: לשקול מחדש את המענק בהיקף 400 מיליון דולר

ברן פנתה לשרי האוצר והתמ"ת בבקשה לשקול מחדש ההחלטה האם לאשר לאינטל את המענק להרחבת המפעל שלה בקריית גת ■ "על מדינת ישראל לבחון את ההגינות של תאגיד זר כלפי חברות וקבלנים ישראלים שביצעו עבורו פרויקטים"

מנכ"ל קבוצת ברן ד"ר אלי אברמוב פנה הבוקר לשרי האוצר והתמ"ת בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה האם לאשר לחברת אינטל העולמית מענק נוסף בגובה 400 מיליון דולר להרחבת המפעל שלה בקריית גת. שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ אמור להיפגש מחר עם ראשי אינטל ולדון עמם בבקשה.

בין ברן לאינטל מתנהל סכסוך משפטי לאחר שבספטמבר האחרון תבעה ברן מאינטל ישראל פיצויים בהיקף 43 מליון שקל בגין עבודות שביצעה להקמת מבנים באתר המפעל של אינטל בקרית גת. נזכיר, כי שבוע קודם לכן הגישה אינטל תביעה נגד ברן בהיקף 100 מיליון שקל בגין נזקים שנגרמו לכאורה במהלך הקמת מרכז פיתוח חדש של אינטל בחיפה.

במכתבו לשרים טוען אברמוב כי אינטל העולמית מתנערת מהתחייבויותיה לתשלום סכומים גדולים לברן עבור עבודתה בפרויקט וכי התנהלות זו פוגעת לא רק בברן עצמה אלא בחברות נוספות שסיפקו שירותים לפרויקט. כמו כן הוא מציין כי ברן לא קיבלה עדיין את מלוא התשלומים מאינטל עבור פרויקט נוסף שביצעה במתחם המפעל. "התנהלות אינטל משקפת מצב אבסורדי בו בעוד יד אחת של התאגיד פונה למדינה שוב ושוב בבקשה לקבלת מענקים ואף מקבלת, היד השנייה מונעת מחברה ישראלית תשלום כספים המגיעים לה על-פי דין. אין אנו מתנגדים לכך שאינטל תמשיך ותקבל מענקים, אך אני משוכנע כי על מדינת ישראל לבחון טרם קבלת החלטה את ההגינות של תאגיד זר, גדול ככל שיהיה, כלפי חברות וקבלנים ישראלים שביצעו עבורו פרויקטים. מאינטל לא נמסרה תגובה.