מותג האופנה קידישיק נמכר תמורת 1.25 מיליון שקל

המותג נמכר ע"י זאב זיילר ליבואני הטקסטיל יהושע קליין ויעקב בינט ■ הרשת נקלעה בשנה החולפת לקשיים פיננסיים, ומספר הסניפים צומצם ■ הרשת מונה כיום 12 סניפים, שכולם במרכזי אוכלוסיה חרדיים

מותג האופנה קידישיק שוב עובר ידיים: ל"גלובס" נודע כי חתנו של שעיה בוימלגרין, זאב זיילר, מוכר את המותג קידישיק ליהושע קליין (50%) ויעקב בינט (50%) תמורת 1.25 מיליון שקל. העסקה כוללת את המותג והמוניטין.

קליין ובינט עוסקים ביבוא טקסטיל למעלה מעשור, והיו אחד הספקים של רשת קידישיק. לטובת הרכישה הקימו השניים חברה חדשה תחת השם "קידישיק שיווק 2010". הרוכשים מקווים כי יוכלו לנצל את היתרון שלהם כיבואנים, ובכך לחסוך את פער התיווך שקידישיק עצמה נדרשה לשלם.

לאחרונה הגיש בנק מזרחי-טפחות לבית המשפט המחוזי תביעה על סך של 7.3 מיליון שקל נגד בוימלגרין, זיילר ויוסי שניאורסון - הערבים לאשראי שהעניק הבנק לרשת.

ככל הידוע, בחודשים האחרונים ניהלו במזרחי-טפחות מגעים עם מספר גופים עסקיים כדי לבחון את האפשרות שאחד מהם ירכוש את החברה או את המותג, ואולם אף אחד מהמגעים לא הבשיל לכדי עסקה. העסקה הנוכחית משקפת רצון של בנק מזרחי-טפחות להציל חלק מהחוב.

קידישיק הוקמה ב-1995 על-ידי הזוג שניאורסון. ב-2002 רכש זיילר 50% מהרשת, כאשר הרשת מנתה 5 סניפים. באפריל 2008 רכש זיילר את יתרת המניות ברשת, וזאת לאחר סכסוך ממושך שהתגלע בין בוימלגרין ליוסי שניאורסון, שניהל חלק מעסקיו של בוימלגרין בארץ.

לקידישיק רשת חנויות המונה היום 12 סניפים, שכולם במרכזי אוכלוסיה חרדיים. מחזור המכירות השנתי של הרשת, שבשיאו עמד על כ-40 מיליון שקל, עומד היום על 15-20 מיליון שקל בשנה בלבד.

הרשת נקלעה בשנה החולפת לקשיים פיננסיים, ובמסגרת זו צמצמה את מספר הסניפים מ-18 ל-12 בלבד. עם מכירת המותג, ההערכה היא כי החברה עצמה תלך לכינוס נכסים, ועשרות עובדיה יפוטרו.

עם זאת, הרוכשים מתכננים לקלוט לשורותיהם את מרבית העובדים. יצויין כי השכר האחרון של העובדים עוכב, ולפי הערכות הם צפויים לפנות יחד לבית המשפט ולבקש כינוס נכסים לחברה.

מקידישיק ומזאב זיילר לא הגיעה תגובה עד מועד פרסום הידיעה.