רשות השידור: לא לאפשר לרדיו יהודה ושומרון להיקרא "רדיו ישראל"

טוענת כי שידורי קול ישראל הם היחידים הרשאים להשתמש בשם "ישראל" ■ "שימוש בשם זה ברדיו המשדר רק מחוץ לקו הירוק עשוי לגרום לנו נזק" ■ רדיו יהודה ושומרון: "השם 'ישראל' שייך לכלל האומה ולא לרשות השידור"

זעם ברשות השידור על ההחלטה לאפשר לרדיו יהודה ושומרון לשאת בשם "רדיו ישראל". בכוונת הרשות להוציא צו מניעה כנגד החלטת מועצת הרשות השנייה ביהודה ושומרון אתמול (ג'), לפיה תחנת הרדיו האזורית שבבעלות קבוצת "גלי הדרום", שתשדר למתיישבי יהודה ושומרון. עלתה כבר היום (ד') לשדר תחת השם החדש.

רשות השידור טוענת למעשה כי שידורי הרדיו הציבורי שלה, קול ישראל, הם היחידים הרשאים להשתמש בשם "ישראל".

לדברי בכיר ברשות, מדובר "בגניבת דעתם של המאזינים ובהטעיה של הציבור". לדברי אותו בכיר, שידורי קול ישראל ברחבי העולם מצוטטים כ"רדיו ישראל", אשר ידוע כרדיו אובייקטיבי ונטול פניות.

"שימוש בשם 'ישראל' ברדיו המשדר רק לאוכלוסיה המתגוררת מחוץ לקו הירוק עשוי לגרום לנו נזק", אמר אותו בכיר.

לדברי מנכ"ל "רדיו ישראל", יהושע מור-יוסף, "השם 'ישראל' שייך לכלל האומה ולא לרשות השידור". לדבריו, "אנחנו לא רואים שום סיבה לכעס, אנחנו מתכוונים להיות רדיו ציוני לאומי שיעניין את כלל החברה הישראלית".

מהרשות השנייה נמסר כי "מועצת הרשות ביהודה ושומרון אישרה לתחנה באיו"ש להיקרא 'רדיו ישראל', לאור בקשתם להיקרא כך". יש לציין כי לא מדובר בהחלפת שם, אלא זהו השם הרשמי הראשון של התחנה.

מרשות השידור נמסר כי "רשות השידור מתנגדת בתוקף לבקשת רדיו יו"ש לשינוי שם התחנה ותפעל בכל האמצעים למניעת השינוי. מדובר בהטעיה של ציבור המאזינים כאילו מדובר ברדיו הממלכתי של ישראל. השימוש בשם 'רדיו ישראל' יוצר רושם מטעה כאילו מדובר בתחנה ארצית ולא אזורית וסקטוריאלית".