קרן המנוף אוריגו זכתה בהתמודדות על חברת אנגל של אזורים

הזוכה נדרשת להשקיע יותר מ-40 מיליון שקל תמורת מניות השליטה בעלי האג"ח ייוותרו במסגרת ההסדר על חוב של 420 מיליון שקל

קרן המנוף אוריגו של רו"ח גבי טרבלסי, גיא ועדיה, גיא זוקין ודייב גל זכתה בהתמודדות על אנגל משאבים , מקבוצת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין. גברו על יגאל דמרי וקבוצת משקיעים הכוללת את גיא מיוחס, רו"ח חיים אסיאג ועו"ד איתן לירז.

הזוכה נדרש להזרים יותר כ-40 מיליון שקל ובתמורה יקבל שליטה בחברה. במסגרת ההסדר צפויים בעלי האג"ח לוותר על חוב בתמורה למניות שליטה.

בחודש שעבר נחתם הסכם עם מחזיקי האג"ח של לגנא הולדינגס (בעלת השליטה באנגל אירופה) שהיא חברה בת של אזורים. כל החברות בקבוצה, הפועלת בעיקר במזרח אירופה, נקלעו למשבר קשה והן מנהלות מו"מ עם הנושים. מצבה של אנגל משאבים נחשב לפחות גרוע, הודות לנכסי נדל"ן מניב בישראל, שבבעלותה.

אזורים רכשה את השליטה בלגנא, הכוללת את החברות אנגל אירופה, אנגל משאבים ואנגל מזרח-אירופה, בשנת 2006, לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל, אך כיום נסחרת החברה לפי שווי שוק של 23 מיליון שקל בלבד. קבוצת הנדל"ן נושאת בנטל התחייבויות ענק בסך של כשני מיליארד שקל ומכבידה על המאזן של אזורים. עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים והיא להוטה להיפטר ממנה.

לפי ההסכם שנחתם בחודש שעבר, אזורים תעביר למחזיקי האג"ח - שלהם היא חייבת 150 מיליון שקל - את מניות השליטה בלגנא (51%) ללא תמורה. אנגל אירופה חייבת 350 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, המיוצגים על ידי עו"ד עופר שפירא, ואנגל משאבים חייבת 250 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים, המיוצגים על ידי משרד קליר-בנימיני, פנו לבית המשפט בניסיון לעצור את העברת השליטה בלגנא.