ברקליס העלה מחיר היעד למניית נובל, השותפה ב"תמר"

נובל זוכה לשדרוג על-ידי בית ההשקעות ברקליס קפיטל ל-84 דולר למניה, לעומת מחיר יעד של 65 דולר למניה ■ ברקליס מותיר את המלצתו לחברה על "משקל יתר"

נובל אנרג'י , המפעילה של קידוחי תמר ודלית, ולאחרונה מניה הנמצאת בתיק ההשקעות של קבוצת דלק, זוכה לשדרוג על-ידי בית ההשקעות ברקליס קפיטל ל-84 דולר למניה, לעומת מחיר יעד של 65 דולר למניה, שהוענק לחברה בהמלצה הקודמת, בסוף חודש אוקטובר. ברקליס מותיר את המלצתו לחברה על "משקל יתר", למרות שמחיר היעד בו הוא נוקב גבוה ב-8.5% בלבד ממחירה בשוק. נובל נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 13.5 מיליארד דולר.

בין הסיבות להעלאת מחיר היעד מונים בברקליס את הפרויקטים בהם מעורבת החברה בישראל, במערב אפריקה ובמפרץ מקסיקו, הצפויים להגדיל את היקף הפקת הגז והנפט של החברה בשנת 2012. עם זאת, מזכירים בברקליס את הסיכונים הקיימים בענף, ויכולים לנבוע מכישלון קידוחי אקספלורציה, היקף הרזרבות נמוך לעומת ההערכות, ומחירי הגז התנודתיים.

בתוך כך, הסגירה הפיננסית של מימון הפיתוח למאגרי תמר ודלית קרובה לסיום. המימון לקידוח, שיעשה על-ידי בנקים זרים, יתחלק לשתי קבוצות, כאשר דלק קידוחים ואבנר יקבלו מימון מקבוצה בנקאית אחת, וישראמקו תקבל את המימון מקבוצה בנקאית אחרת. היקף המימון לכל קבוצה נאמד בכחצי מיליארד דולר.

למרות שכל שותפה תארגן את המימון מול בנק אחר, העסקה נבנתה במתואם בין השותפות מצד אחד, והבנקים הזרים המלווים מהצד השני. מבנה זה נועד למנוע היווצרות תחרות בין השותפות על תנאי החזר החוב, או האיגוח של התקבולים מתמר, על רקע החשש שהבנקים ינצלו את ההבדלים הברורים באיתנות הפיננסית וביכולת ההחזר בין השותפות. כתוצאה מכך נקבע כי הבנקים המלווים יבנו ביחד את האיגוח עבור השותפות הישראליות.

הנפקת האג"ח של דלק אנרגיה

בתוך כך, השלימה דלק אנרגיה הנפקת אג"ח לא מדורגות, בהיקף של 400 שקל. לאג"ח משועבדות החזקותיה ביחידות השתתפות של אבנר ודלק קידוחים, בהיקף של 130% מהיקף החוב שגייסה.

מלבד האחזקה בשתי שותפויות הנפט, לדלק אנרגיה ישנגם פעילות בינלאומית, הכוללת את חברת ELK האמריקנית, לה פעילות של הפקת נפט וגז במדינת יוטה, וכן החזקה בחברות הציבוריותNexus Energy (4%) ו-Matra Petroluem (29%). זו האחרונה, הנסחרת באנגליה, זכתה בתחילת השבוע לדחיפה על-ידי בית ההשקעות המקומי Matrix Corporate Capital, שהעניק לה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד הגבוה בכ-115% ממחיר המניה במסחר. בבית ההשקעות מציינים כי החברה, בה מכהן כדירקטור מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור, אטרקטיבית להשקעה בשל פוטנציאל לגילוי מאגר בהיקף של 65 מיליון חביות, בקידוח אותו הוא מבצעת בים הצפוני.