גוגל מנסה לייצר הכנסות מ-YouTube: תציע שירות השכרת סרטים

ענקית החיפוש תציע בתחילה 5 סרטים מפסטיבלי סאנדנס ■ החברה הגיעה למסקנה כי "מודלים שמתבססים על הכנסות מפרסום אינם מתאימים לכולם"

ענקית החיפוש המקוון גוגל , בעלת אתר שיתוף סרטוני הווידיאו הפופולרי ברשת YouTube, הודיעה כי תחל להציע סרטים להשכרה באמצעות האתר, כחלק מניסיונותיה להגדיל את הכנסותיה ממנו.

בשלב ראשון יוצעו להשכרה ב-YouTube כ-5 סרטים מפסטיבלי סאנדנס של 2009 ו-2010. הסרטים יוצעו לגולשי האינטרנט בארה"ב החל מ-22 בינואר 2010 ועד ל-31 ביוני.

בבלוג החברה נכתב גם כי "בנוסף ל-5 הסרטים הללו יוצעו לגולשים במהלך השבועות הקרובים גם סרטים במספר מגוון של נושאים, דוגמת בריאות וחינוך".

גוגל, שרכשה את YouTube ב-2006, ניסתה מספר מודלים לתפעול האתר האמורים להפכו לרווחי. בהודעתה השבוע ציינה החברה כי "מודלים המתבססים על הכנסות מפרסום אינם מתאימים לכולם".

בהודעה נכתב כי "YouTube תמיד הציע דרך זולה ויעילה עבור יוצרי סרטים להציג את יצירותיהם לקהל. רבים מיוצרים אלה אמרו לנו כי אינם רואים בעין יפה מודל המבוסס על מודעות פרסום לצד יצירותיהם".

גוגל מסרה כי תזמין מספר חברות מתחומים שונים להשתתף במיזם כבר בשבועות הקרובים. השכרת הסרטים תתאפשר באמצעות שירות התשלומים Google Checkout של החברה. טרם נמסר מידע אודות תעריפי השכרת הסרטים.

גוגל מסרבת למסור פרטים אודות הכנסותיה מ-YouTube. באפריל השנה העריך בנק ההשקעות קרדיט סוויס כי גוגל תפסיד 470 מיליון דולר מ-YouTube, בגין הוצאות תפעוליות בסך 750 מיליון דולר. מגוגל נמסר כי החברה צופה כי YouTube יהפוך לרווחי כבר השנה. האנליסט דאגלס אנמוט מברקליס קפיטל מעריך כי הכנסות YouTube יגדלו השנה בכ-55% ל-700 מיליון דולר.

אם גוגל תחליט להרחיב את שירות השכרת הסרטים באמצעות YouTube, היא עתידה להיכנס לתחרות מול חברות ותיקות יותר בתחום השכרת הסרטים באינטרנט, בהן נטפליקס, אמזון ואפל.

נטפליקס, החלוצה בתחום השכרות הוידיאו באינטרנט, החלה לאחרונה להציע גם שירות השכרת סרטים לצפייה ישירה על גבי המחשב, לאחר שעד כה שלחה את הסרטים שהושכרו באמצעות אתרה לבתי הלקוחות.

אמזון מציעה גם היא סרטים להשכרה לצפייה ישירה באמצעות האינטרנט, ואפל מציעה את הסרטים לצפייה באמצעות החנות המקוונת שהיא מפעילה, iTunes.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2010.