קודחים ומגייסים: דלק אנרגיה גייסה 400 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

ברק קפיטל ואקסלנס, החברות בקבוצת דלק של יצחק תשובה, השתתפו בהנפקה ורכשו אג"ח בהיקף של 55.6 מיליון שקל

דלק אנרגיה , החברה האם של שותפויות חיפושי הנפט והגז אבנר (45%) ודלק קידוחים (49.8%) גייסה 400 מיליון שקל באמצעות הנפקת 2 סדרות אג"ח חדשות למשקיעים בבורסה. כך דיווחה הבוקר (א') החברה, זמן קצר לאחר שהודיעה על תוצאות ראשוניות בקידוח "צוק תמרור 4" באזור ים המלח, שם נמצא נפט.

השלב הציבורי במכרז נערך ביום ה' האחרון ובו נרשמו ביקושים של כרבע מיליארד שקל לאג"ח של דלק אנרגיה - ביקושי יתר של פי 3 מ-80 מיליון השקלים שהוצעו לציבור. כאמור, בסיכום השלב המוסדי והציבורי גייסה החברה 400 מיליון שקל בשתי סדרות אג"ח: סדרה צמוה למדד המחירים לצרכן במח"מ של 6.5 שנים (בה גויסו 190 מיליון שקל) וסדרה שקלית במח"מ של 5 שנים בה גויסו 210 מיליון שקל.

האג"ח השקליות של החברה (סדרה ד') הונפקו בריבית של 7.19% והחברה ציינה כי ברק קפיטל, חברת הפיננסים הנמצאת בבעלות שחקן המעו"ף אייל בקשי וקבוצת דלק של יצחק תשובה, רכשה את האגרות מסדרה זו בהיקף של 39 מיליון שקל. גם בית ההשקעות אקסלנס, הנמצא גם כן בקבוצת דלק, השתתף בהנפקה בסכום של 5 מיליון שקל.

ברק קפיטל ואקסלנס השתתפו גם בהנפקת האג"ח הצמודות (סדרה ה'), שישאו ריבית שנתית של 5.15%. ברק קפיטל רכשה אג"ח ה' בהיקף של 9.1 מיליון שקל ואקסלנס בהיקף של 2.5 מיליון שקל.