בן-לאדן: "נתקוף את ארה"ב כל עוד תמשיך לתמוך בישראל"

במסר אישי וראשון מזה זמן רב, בן לאדן פונה לנשיא ארה"ב בקלטת שמע חדשה: "ארה"ב לא תחיה בביטחון עד שלא תפסיק את תמיכתה בישראל" ■ נטל רשמית אחריות לניסיון פיצוץ מטוס ה"דלתא"

"ארצות הברית לא תחיה בביטחון עד שלא תפסיק את תמיכתה בישראל", כך מאיים מנהיג ארגון "אל קעידה" אוסמה בן-לאדן, בקלטת שמע חדשה אותה שידרה הבוקר (א') תחנת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". "אני פונה לאובמה ואומר לו כי הניסיון לשלוח את הגיבור הניגרי במטוס היווה מסר עבורכם", אמר בן לאדן, שנטל אחריות רשמית של ארגונו לניסיון פיצוץ מטוס הנוסעים של חברת "דלתא" לפני כחודש.

"לא תוכלו לחלום על ביטחון, כל עוד לא יהיה ביטחון בפלסטין", איים בן לאדן, שפתח את קלטת השמע הקצרה בפנייה אישית לאובמה. "מאוסמה - לאובמה", אמר בראשית דבריו. "נמשיך לתקוף אתכם כל עוד אתם ממשיכים לתמוך בישראל".

מזה זמן רב לא פרסם בן לאדן קלטת שמע בקולו. במקביל, דיווחו מספר כלי תקשורת אמריקניים וערביים כי ייתכן והוא נהרג במהלך הפעילות האמריקנית לאורך גבול אפגניסטן-פקיסטן. עם זאת, מספר גורמים באל-קעידה הכחישו נחרצות את הדיווחים הללו וטענו כי בן לאדן עודו בחיים וממשיך לנהל את הארגון. בשלב זה עדיין לא ידוע מה מידת מהימנותה של הקלטת החדשה.

ארגון אל-קעידה כבר נטל אחריות לניסיון הפיצוץ במטוס "דתלא", ועוד קודם לכן הודיע הנשיא אובמה כי הוא אכן זה שעמד מאחורי ניסיון הפיגוע. אובמה כבר אז הפנה איום מפורש לבן לאדן ואנשיו: "נרדוף אתכם באשר תהיו".

ה"טיימס": משפחתו של בן לאדן באיראן

בחודש שעבר דיווח העיתון ה"טיימס" הלונדוני כי אחת מנשותיו, שישה מילדיו ו-11 מנכדיו נמלטו מאפגניסטן לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, וחצו את הגבול לאיראן.

העיתון דיווח כי משפחתו הקרובה של בן לאדן התחבאה "במתקן סודי סמוך לטהרן", וכי רק לפני כחודשיים יצר אחד מנציגי המשפחה קשר, לראשונה מזה שמונה שנים, עם קרוב משפחה אחר. הדיווח היום סותר למעשה את גל ההכחשות הגורף של ההנהגה האיראנית, כי העניקה מחסה לבני משפחתו של בן לאדן.

ואולם, נראה כי הידיעה בדבר קיומה של המשפחה לא הפתיעה רק את אנשי המערב. עומר בן לאדן (29), אחד מבניו אוסמה, אמר לעיתון כי הוא עצמו הופתע שאחיו ואחיותיו עדיין בחיים. "הם התקשרו אליי בנובמבר וסיפרו לי כיצד נמלטו מאפגניסטן ברגל - לכיוון הגבול עם איראן", אמר. "לאחר מכן הם הועברו למתקן הסודי סמוך לטהרן - שם הבהירו להם השומרים כי מוטב להם להישאר 'לטובת ביטחונם האישי' ", הוסיף בן לאדן הצעיר.

"הם קורבנות בדיוק כמו ב-11 בספטמבר"

"המשפחה מנהלת חיים נורמליים לחלוטין, צופה בטלוויזיה ויושבת לארוחות משפחתיות באופן קבוע", אמר בן לאדן. "עם זאת, הם מורשים לצאת לקניות רק לעיתים רחוקות". לדבריו, לממשלת איראן לא היה בדיוק מה לעשות עם קבוצת אנשים שאף אחד לא רצה לקבל, אז היא החליטה להעניק להם חסות. "על כך, אנו מוקירים תודה מעמקי ליבנו", אמר בן לאדן.

כעת מקווה האח המופתע, כי משפחתו המורחבת תקבל אישור לעזוב את איראן ולחבור לאמו (אשתו השנייה של אוסמה) ולשתי אחיותיו בסוריה. "אם לא - אז לפחות שיאשרו לה לחבור אליי ולאשתי בקטר", הוא אומר ומשווה את בני המשפחה ל"קורבנות תמימים בדיוק כמו ב-11 בספטמבר".

"הילדים האלה מעולם לא זכו לחינוך, לא פגעו בנפש אחת, מעולם לא התאמנו בשום כלי נשק וגם לא היו חלק מ'אל-קעידה'", הוסיף בן לאדן הצעיר. "יהיו שלא יאהבו זאת, אך לא ניתן לשפוט ילד בגין המעשים שביצע אביו".