49% מהמנהלים הבכירים במשק: שכר המנהלים בארץ גבוה מדי

סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה: 58% מהמנהלים מאמינים שלתקשורת יש השפעה על מקבלי החלטות במשק (משרד האוצר, בנק ישראל) בתהליך קבלת ההחלטות ■ 59% סבורים כי המשק הישראלי יצא מהמשבר הכלכלי

49% מהמנהלים הבכירים במשק הישראלי (מנכ"לים, סמנכ"לים ויו"ר דירקטוריון) סבורים כי שכר המנהלים בארץ גבוה מדי; 45% סבורים ששכר המנהלים בארץ הולם ו-6% בלבד סברו ששכר המנהלים בארץ נמוך מדי. כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה.

הסקר נערך בקרב 300 מנהלים בכירים במשק, והוא כלל שאלות הנוגעות לעמדותיהם ביחס לשורה של נושאים מרכזיים כגון יחסי הון שלטון, השפעתה של התקשורת, שכר מנהלים והפרטת המשק.

כן עולה מהסקר, כי הרוב המוחלט (58%) של המנהלים מאמינים שלתקשורת יש השפעה על מקבלי החלטות במשק (משרד האוצר, בנק ישראל) בתהליך קבלת ההחלטות. ביחס לשאלה האם התקשורת הגזימה בתיאור המשבר הכלכלי, 54% מהמשיבים ענו שכן, ו-43% ענו שהתקשורת כלל לא הגזימה בסיקור.

59% מהמנכ"לים סבורים שקשר הון-שלטון מקדם את האינטרסים של המגזר העסקי, ו-30% מהמשיבים סבורים שקשר הון-שלטון לא מקדם את האינטרסים של המגזר העסקי.81% מהמנהלים סבורים שהניהול בחברות הפרטיות יותר טוב מהניהול בחברות ממשלתיות.

כחלק מהסקר, גם נשאלו המנהלים האם להערכתם המשק הישראלי יוצא מהמשבר הכלכלי. 59% מהמשיבים ענו שהם חושבים שכן, רק 11% בטוחים שלא.

הסקר נערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות ד"ר רינה דגני, לקראת ועידת המנהלים של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) שתתקיים ביום שלישי ליד אוניברסיטת בר אילן. בוועידה יתקיימו דיונים בנושאים העומדים במרכז סדר היום של הכלכלה הישראלית, לאור השינויים והתנודות בכלכלה העולמית והשפעתם על השוק הישראלי בשנה האחרונה.