סופרים יקבלו מאמזון 70% מסך מכירות יצירותיהם

התוכנית מיועדת לסופרים שיוציאו את ספריהם במהדורה דיגיטלית המתאימה לקינדל, והתנאי הוא שמחיר הספר יהיה נמוך ב-20% מהמהדורה המודפסת וינוע בין 3 ל-10 דולר

חברת אמזון , שיצרה את הספר האלקטרוני קינדל, וחוללה בכך שינוי מהותי בענף ההוצאה לאור, הציגה תוכנית תמלוגים לספרים אלקטרוניים שיימכרו באמצעותה.

התוכנית מבוססת על אסטרטגיה המעניקה לסופרים המוציאים לאור בעצמם את ספריהם תמלוגים בגובה של 70%, בתנאי שהמחיר המלא של הספר ינוע בין 3 ל-10 דולר. תנאי סף נוסף הוא שמחירו של הספר האלקטרוני יהיה נמוך ב-20% מספר הנייר, במקרה שאכן הוא ייצא לאור בפורמט זה.

אמזון אינה מבקשת בלעדיות מהסופרים, ומאפשרת להם למכור את ספריהם גם באמצעות מו"לים אחרים. במקביל פורסם כי למו"לים אחרים של ספרים אלקטרוניים יש מדיניות נדיבה של עמלות בגובה של עד 50% לסופרים המוציאים לאור בכוחות עצמם את ספריהם.

מדובר במהפכה נוספת בענף ההוצאה לאור, שכן סופרים מתחילים המוציאים לאור את ספריהם באמצעות מו"לים מקבלים עמלות מגוחכות, כמו 8%-12%. גם סופרים ידועים ומצליחים אינם מגיעים לעמלה הנדיבה על-פי התוכנית של אמזון.

מהלך זה יעודד סופרים מתחילים, או כאלה שלא הצליחו למצוא מו"ל מתאים, להשקיע בעצמם את הסכום הבסיסי הנדרש להפיק את ספריהם עם סיכוי לכסות את ההוצאות - וגם להרוויח כאשר הספרים יימכרו במספר מצומצם של כמה מאות עותקים.

* ניתן לקרוא ידיעה זו ואחרות בניוזלטר טרנדים, בעריכת שמחה סיגן, היוצא אחת לשבוע.