IBI: "ישראמקו נסחרת בדיסקאונט - חשיפה כדאית לתחום הגז"

האנליסט גיל בשן מעניק לישראמקו המלצת "קנייה", במחיר יעד של 69 אגורות - המשקף פרמיה של כ-14% ■ שוויה הנגזר של ישראמקו, המחזיקה ב-28.75% מ"תמר" ו"דלית" - 6.4 מיליארד שקל

על רקע בהלת הנפט והגז בבורסה בת"א בתקופה האחרונה, ובעיקר מכיוון קידוחי "תמר" ו"דלית", בבית ההשקעות אי.בי.אי מתחילים לסקר את יחידות ההשתתפות של ישראמקו - השותפה הישראלית הגדולה בקידוחים.

האנליסט גיל בשן מעניק לישראמקו המלצת "קנייה", במחיר יעד של 69 אגורות - המשקף פרמיה של כ-14% למחיר הפתיחה של יחידת השתתפות במסחר בת"א היום.

להערכתו, מבין השותפות המחזיקות בזכויות במאגר תמר, מניית ישראמקו הינה היחידה הנסחרת בדיסקאונט מול שוויה הכלכלי ההוגן. "השקעה בישראמקו מספקת חשיפה כדאית כיום לתחום הגז, זאת בשל תמחור החסר ומרכיב ספקולטיבי נמוך יותר מאשר השותפות האחרות", לדבריו.

על בסיס הערכת שווי של בית ההשקעות למאגרי הנפט תמר ודלית, ב-IBI גוזרים את שוויה של ישראמקו המחזיקה ב-28.75% מהזכויות במאגר, ב-6.4 מיליארד שקל, או 69 אגורות ליחידת השתתפות.

האנליסטים מציינים, כי עלות הפיתוח בפרויקט מסתכמת ב-2.25 מיליארד דולר ונפרסת על פני 3 שנים מ-2010 עד 2012. להערכתם, הפרויקט צפוי להתחיל לייצר גז כבר ב-2012 ומשנת 2013 יספק המאגר כמות מסחרית בהיקף של 2-3 BCM לשנה, כ-70% מצריכת הגז המקומית.

ב-IBI מעריכים כי ישראמקו תשמור על חלקה היחסי בהכנסות מהקידוחים. לפני מספר ימים הודיעה ישראמקו על מגעים מול בנק זר למימון חלקה בפיתוח הפרויקט. להערכתם, החברה לא תתקשה לגייס את הסכומים הדרושים לפיתוח המאגרים, וסוגיות המימון לא יהוו מכשול בדרך להשלמת הפיתוח.

מבחינת הסיכונים, בבית ההשקעות מציינים את קצב התקדמות הפיתוח ואיתו העלויות הנגזרות; עיכובים רגולטורים ותפעוליים שעלולים לדחות את תחילת ההפקה המסחרית וזרם הרווחים הצפוי; סימני שאלה בנוגע לאופי הפיתוח של המאגרים, עלות הפיתוח, קצב ההפקה וכמובן גם מחיר הגז בחוזים.

נזכיר, כי רק בשבוע שעבר חתך בשן את ההמלצות לשתי שותפות אחרות בתמר - דלק קידוחים ואבנר. הוא ציין כי השווי בהן נסחרות השותפויות הללו "אינו מוצדק" והעריך כי "השוק המקומי לא יוכל לספוג כמויות גז נוספות מעבר לאלו שנמצאו בתמר ודלית לפחות למשך 20-25 שנה הקרובות".