שינויים בערוץ 10: גל זייד ישמש כמנהל מחלקת הדרמה

זייד שימש בעבר כמנהל מחלקת הדרמה בקשת ■ מנכ"ל חדשות ערוץ 10 הקים פורום חדש של מנהלים וטאלנטים במטרה להעלות רעיונות לקידום המהדורה ■ "נשות הטייסים" תשודר רק בלילה ולא בשעות הערב המוקדמות

ערוץ 10 מגייס את גל זייד לשמש כמנהל מחלקת הדרמה החדש של הערוץ. זייד, שחקן ותסריטאי, שימש בעברו כמנהל מחלקת הדרמה של זכיינית ערוץ 2 קשת. הוא יחליף בתפקיד את עינת שמיר, אשר הערוץ הודיע אתמול (א') על עזיבתה. שמיר שימשה בשנתיים וחצי האחרונות כמנהלת הדרמה של הערוץ, ובסך-הכול עבדה בערוץ 10 כ-8 שנים.

זייד עזב את קשת בנובמבר 2008, לאחר כישלון סדרת הדרמה "על קצות האצבעות" והיערכות מחדש בזכיינית. בעברו היה שותף בין היתר לכתיבת הטלנובלות "מיכאלה", "טלנובלה בע"מ" ו"האלופה". כמו כן, היה מתסריטאי הסרט "מרס טורקי", בו גם שיחק.

בשנתיים הקרובות, בשל חובות רגולטוריים, צפוי ערוץ 10 להשקיע 80 מיליון שקל בהפקתן של 12 דרמות לפחות. כבר בשנה הקרובה צפויה לשוב למסך הערוץ התוכנית "החברים של נאור", סדרה חדשה של הבדרן ישראל ישראל קטורזה וכן שתי סדרות המבוססות על פורמטים זרים.

בימים אלה חווה ערוץ 10 ירידה משמעותית ברייטינג, גם לנוכח התחזקות זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת עם חילופי הימים בערוץ.

בישיבות היערכות בערוץ הוחלט להפסיק את שידור הטלנובלה "נשות הטייסים" בשעות הערב המוקדמות (רשמה אתמול 4.5% רייטינג) ולשדרה רק בלילה, וכן להשיב למסך במקומה את תוכניתו של ישראל אהרוני. עם זאת, לא צפויים שינויים דרמטיים בלוח השידורים, בעיקר בשל אי-ההיערכות בערוץ לשידור השנה, לאור חוסר הוודאות.

לצד מינוי הבכיר הראשון, מאז אישור חוק הארכת זיכיון ערוץ 10, גם בחדשות ערוץ 10 החלה היערכות מחדש. מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן, הקים פורום חדש שמורכב ממנהליה הבכירים של החברה ומהטאלנטים שלו. אתמול נערכה פגישה ראשונה של חברי הפורום, בהשתתפות עורכי חדשות 10, המגישים והעיתונאים הבכירים.

בפגישה הציג בנזימן סקירה על מצבה של חברת החדשות. מטרת הפורום החדש, שצפוי כעת לנהל פגישות שוטפות בתדירות שבועית, היא להעלות רעיונות לקידום חדשות 10 ותכניה.

היעדר היכולת של ערוץ 10 להציב משדרי דגל שיובילו את לוח השידורים פוגעת גם במהדורת החדשות של הערוץ, ששומרת על נתונים כמעט סטטיים לחלוטין בחודשים האחרונים.

באשר לגל זייד נמסר מערוץ 10 כי "הדברים אינם סגורים".