המדען הראשי: בריטיש טלקום נכנסה למו"פ תעשייתי בישראל

תפעל בשת"פ עם תאגידים ■ ד"ר אלי אופר: "מסלול התאגידים במשרד המדען הפך בשנים האחרונות לחלופה המועדפת ע"י תאגידים רבים, לצורך ביצוע פרויקטים משותפים עם חברות חדשנות ישראליות"

ענק התקשורת הבריטי BT (בריטיש טלקום) מצטרף למסגרת שת"פ עם תאגידים בלשכת המדען הראשי ובכך נכנס לפעילות מחקר ופיתוח בישראל.

המדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ומייק גלווין, ראש זרוע המחקר של BT חתמו היום במעמד שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת לבין תאגיד התקשורת הבריטי BT.

"פעילות החברות הרב-לאומיות בישראל תורמת תרומה ניכרת הן להיקפי הייצוא של התעשייה הישראלית והן להגברת התעסוקה, שכן היא יוצרת סביבה מעגלי תעסוקה רחבים יותר בתחומי התעשיות המסורתיות ובענפי השירותים", ציין השר בן-אליעזר.

ד"ר אופר, ציין כי BT היא החברה בריטית הראשונה המצטרפת למסגרת השת"פ עם תאגידים רב-לאומיים, בו נמצאות חברות רב-לאומיות מארה"ב, גרמניה, צרפת, דנמרק וכעת גם מבריטניה. בסך הכל, חתמו עד היום 15 תאגידים רב-לאומיים על הסכם השת"פ עם המדען הראשי, ביניהם: אינטל, אורקל, IBM, אלקטל, ג'נרל אלקטריק, דויטשה-טלקום, מיקרוסופט, מֶרק (גרמניה),HP , קוקה-קולה ורנו-ניסן.

לדברי ד"ר אופר, "מסלול התאגידים בלשכת המדען הראשי הפך בשנים האחרונות לחלופה המועדפת ע"י תאגידים רבים, לצורך ביצוע פרויקטים משותפים עם חברות חדשנות ישראליות".

לדברי מייק גלווין, המופקד על אסטרטגיית המחקר והפיתוח הטכנולוגי של BT, "איכות הטכנולוגיות המפותחות בישראל היא גבוהה במיוחד, ובשל כך BT רואה ערך רב בשיתוף פעולה עם חברות ישראליות".

מסלול התאגידים בלשכת המדען הראשי מציע מסגרת ייחודית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות ישראליות לתאגידים רב לאומיים. על פי ההסכם, המדען הראשי מסייע לחברה רב לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד, ומעניק תמיכה כספית למימון המו"פ הנדרש להשלמת הפיתוח.

התאגיד הרב לאומי תומך בפרויקט המשותף בשווה ערך למענק המדען, אם בהשקעה כספית ואם דרך השאלת ציוד פיתוח, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, הכוונה שיווקית וכיו"ב. בדרך זו עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו"ל.

חברת BT, ספקית מובילה של תקשורת נייחת ואינטרנט בפס רחב בבריטניה, משקיעה הון רב בחדשנות: ב-2009 השקיעה 1.1 מיליארד לירות שטרלינג (5.1% מהמחזור) במו"פ תומך חדשנות, החל משלב המחקר המדעי הבסיסי וכלה בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים.