שרה נתניהו עוברת למתקפה: תובעת את "מעריב" והגישה תלונה נגד "ידיעות אחרונות"

רעיית רה"מ הגישה תביעת דיבה במיליון שקל נגד "מעריב" והעיתונאי בן כספית בגין כתבה על פיטורי הגנן בבית רה"מ ■ במקביל הגישה תלונה למועצת העיתונות נגד "ידיעות" בגין פרסום חריג של תביעת העוזרת ליליאן פרץ

שרה נתניהו תובעת את עלבונה: רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישה לבית משפט השלום בירושלים תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד העיתון "מעריב", עורכו הראשי יואב צור והעיתונאי בן כספית, בגין פרסום על פיטורי הגנן של בית ראש הממשלה.

במקביל הגישה נתניהו תלונה למועצת העיתונות נגד "ידיעות אחרונות" בגין הפרסום החריג של תביעת העוזרת ליליאן פרץ.

באמצעות עוה"ד דוד שמרון ומיכאל ראבילו טוענת שרה נתניהו, כי בפרסום של כספית ביום ו' האחרון נכתב כי עם כניסת הזוג נתניהו לבית ראש הממשלה, "הודח גם החצרן, יהודי מבוגר בן למעלה מ-70, אב שכול שהיה מגרף את העלים היבשים ועוסק בעבודת גננות אלמנטרית תמורת פחות משכר מינימום".

אלא שלטענתה, "בידיעה השקרית אין שמץ של אמת. הגנן שעבד בבית ראש הממשלה מעולם לא פוטר על-ידי, והוא ממשיך לעבוד בעבודתו כגנן כפי שעבד מימים ימימה".

כן מלינה נתניהו על כך ש"מעריב" לא טרח לבקש את תגובתה לפני הפרסום הבולט, ובכך ניסו העיתון וכספית לפעול בזדון כדי להשפילה ו"ליצור לה תדמית של אישה חסרת רגישות, המתעמרת בחלשים, מתאכזרת לגנן ותיק ומפטרת אב שכול מתפקידו ללא כל סיבה".

בנוסף לפיצוי תובעת נתניהו כי "מעריב" יפרסם גם תיקון והתנצלות בולטים.

טרם הוגש כתב הגנה.

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "טרם התקבל כתב התביעה. לכשנקבלו, נגיב בבית המשפט".

בתלונה שהגישה שרה נתניהו לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, נאמר כי התביעה שהגישה נגדה העוזרת ליליאן פרץ לבית הדין לעבודה פורסמה באופן הנוגד את כללי האתיקה. זאת, משום שניתנה לה בולטות גדולה וחריגה (מחצית מהעמוד הראשון של יום ו' ושני עמודים מלאים נוספים), והעיתון לא טרח לבקש את תגובתה לפני הפרסום.

"התנהגות העתון חמורה שבעתיים", נאמר בתלונה שהגיש עו"ד שמרון, "משום שמדובר ברעיית ראש הממשלה, וניתן היה לקבל בנקל את תגובתה. התנהגות העיתון והכתב צח שפיצן מנוגדת לחלוטין ל-3 כללים מפורשים בתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות: העיתון והכתב הפרו את הכלל המחייב מתן אפשרות לפרסום הוגן של עמדת נתבע; הפרו את הכלל המחייב בדיקת עובדות לפני פרסום ידיעה; והפרו את הכלל האוסר פגיעה בפרטיות ובשם הטוב בלי פרסום הוגן של תגובה".

נתניהו טוענת כי תביעת הדיבה והתלונה למועצת העיתונות הם מהלך ראשון נגד מסע ההכפשה וההשחרה המתוזמן נגדה, וכי בכוונתה להמשיך לנקוט בכל ההליכים החוקיים, כולל תביעות דיבה, בהתאם לנסיבות ולהתפתחויות.