בגלל מזג האוויר: מטוס אתיופי התרסק לאחר שהמריא מלבנון לכיוון אתיופיה

ככל הנראה אין ניצולים עד הצהריים נמשו מהים 14 גופות

מטוס של חברת התעופה האתיופית ועליו 90 נוסעים ואנשי צוות התרסק לתוך הים זמן קצר אחרי שהמריא הבוקר (ב') מנמל התעופה של ביירות במזג אוויר סוער. מנכ"ל חברת התעופה מסר שאין כל מידע על ניצולים.

המטוס, מדגם בואינג 800-737, היה בדרכו לאדיס אבבה ונעלם ממסכי המכ"ם כחמש דקות לאחר ההמראה ב-2:37 לפנות בוקר במהלך סופת ברקים וגשם סוחף. נשיא לבנון, מישל סולימן, אמר שאינו סבור שהמטוס הופל. "לפי שעה, חבלה נראית בלתי סבירה. החקירה תגלה את סיבות הנפילה", אמר סולימן במסיבת עיתונאים.

עד הצהריים אותרו 14 גופות באתר הנפילה, 3.5 ק"מ ממערב לכפר נעמה על החוף הלבנוני. על המטוס היו 83 נוסעים ושבעה אנשי צוות. מנכ"ל אתיופיאן איירליינס, ג'ירמה ווייק, מסר שהוא שוחח עם הרשויות בלבנון, והן לא יכלו לאשר שנמצאו ניצולים.

44 מהנוסעים הם לבנונים, 22 היו אתיופים, שני נוסעים בריטים, והיו גם קנדי, רוסי, צרפתי, עיראקי וסורי. שגרירות צרפת בביירות מסרה שמרלה פיטון, רעייתו של שגריר צרפת בלבנון, דניס פיטון, היתה על המטוס.

יום אבל לאומי

ממשלת לבנון הכריזה על יום אבל לאומי. ראש הממשלה, סעד אל-חרירי, ביקר בנמל התעופה ונפגש עם קרובי משפחה של הנוסעים, שחלקם הביעו כעס על שהמטוס קיבל אישור המראה במזג אוויר כה גרוע. "הם היו צריכים לדחות את ההמראה בשעה-שעתיים כדי להגן על הנוסעים", אמר אחד מקרובי המשפחה לצוות טלוויזיה לבנוני.

ספינות משמר של צבא לבנון ומסוקים סיירו באזור הכפר נעמה, כ-10 ק"מ מדרום לביירות. דובר כוח השלום של האו"ם בלבנון, קולונל דייגו פולקו, מסר שגם ספינות ומסוק של הכוח משתתפים בחיפושים. בסריקות מסייעים גם מסוק משטרתי מקפריסין ומסוק צבאי בריטי שמוצב בקפריסין.

חברת התעופה האתיופית מיצבה את עצמה כשחקנית גדולה בשוק התעופה האפריקני, ובאחרונה היא הרחיבה את פריסתה באסיה. טיסותיה ללבנון משרתות אנשי עסקים ואת מאות עובדי משק הבית האתיופים בלבנון.