ברק: "גאה להיות בממשלה שמאמינה בשתי מדינות לשני עמים"

"כשר הביטחון אני מודע לקשיים שניצבים בפנינו, אך לצד זאת אני אופטימי וחושב שמדינת ישראל תדע להתמודד עם האתגרים ועם ההזדמנויות" ■ "שלום במזרח-התיכון יהיה רק כשאויבינו יבינו שאי-אפשר להפיל את ישראל"

"אני רוצה להצביע על הדומה בין העשייה במגזר העסקי ובעשייה הביטחונית. זה המרכיב השולט הוא הפעולה בסביבה של אי-ודאות עמוקה. חוסר הוודאות והיכולת לפעול נכון הוא הגורם המרכזי בהצלחה הן במגזר העסקי והן בעשייה הביטחונית. החדשות הרעות הן שלא ניתן לחזות את העתיד. ההיבט החיובי הוא שבעזרת מודיעין טוב אפשר לקבל החלטות בצורה נכונה ונבונה יותר" - כך אמר הבוקר (ג') שר הביטחון, אהוד ברק, בכנס המי"ל.

"כשר הביטחון אני מודע לקשיים שניצבים בפנינו, אך לצד זאת אני אופטימי וחושב שמדינת ישראל תדע להתמודד עם האתגרים ועם ההזדמנויות. בפתחה של 2010 אנו ניצבים מול אתגרי הטרור האיסלמי, וישראל היא במוקד המלחמה בין העולם הנאור לעולם החשוך. בארה"ב הנשיא ברק אובמה מנסה להוביל מהלך של הידברות מול איראן, אך יש לתחום את הנסיונות האלה בזמן".

"אני לא מקנא בממשל האמריקני שמתמודד עם שולחן עמוס בבעיות כמו עיראק ואיראן, האיום הצפון קוריאני וכו'. המגמה הזאת של עומס בארה"ב מחייבת את ארצות המזרח-התיכון למחשבה עמוקה יותר כי לא בטוח שאמריקה הגדולה תבוא להוציא את הערמונים מהאש. באשר לישראל אנחנו חזקים וההרתעה קיימת הן בגזרה הצפונית והדרומית. אבל אין מה לנוח על זרי הדפנה: חיזבאללה מוסיף להבריח נשק וכל הגופים העויינים אותנו ממשיכים לצבור כוח. ישראל היא החזקה ביותר ברדיוס של 1,500 קילומטר ברדיוס שלה לא רק בהיבט הביטחוני אלא גם בהיבט הכלכלי, שישראל התמודדה היטב עם המשבר הכלכלי".

"שלום במזרח-התיכון יהיה רק כשאויבינו יבינו שאי אפשר להפיל את ישראל. אנחנו חייבים להמשיך ולשדר חוזק פנימי וחיצוני. רק כשיבינו שאין אפשרות להביס את ישראל, השלום המיוחל יגיע. אנחנו מושיטים יד לשלום אך העויינים אותנו חייבים להבין שהיד השנייה תמיד עם האצבע על ההדק, מוכנה להתקיף את המתקיף".

"ישראל לא תסכים שאיראן תעשיר אורניום על אדמתה כי זה יוביל באופן בלתי נמנע לפצצה גרעינית עוינת. מזרח-תיכון עם איראן גרעינית יהיה אחרת לגמרי ויפתח מירוץ התחמשות גרעינית איומה. לישראל עניין מיוחד להגיע עם הפלשתינאים לא בגללם אלא בגללנו: ישראל חייבת לחתור למדינת שני העמים ואני גאה להיות שייך לממשלה, שעל אף שמרכז הכובד שלה ימני, חרתה על דגלה את רעיון 2 מדינות ל-2 העמים".

"אני לא בטוח שהעניין של תקציב דו שנתי ימשיך לעבוד למרות שהוא מצוין מבחינה פוליטית. אנחנו מסיימים את 2009 עם צמיחה חיובית עם יחס חוב-תוצר מעולה. אנחנו בתהליך מתקדם מאוד להתקבל מאוד ל-OECD. ישראל צריכה להשקיע בתשתיות ובמו"פ וצריך להמשיך להכניס כמה שיותר אוכלוסיות לכוח העבודה. בטווח הארוך החינוך הוא הבסיס להכל, כולל בביטחון. ישראל צריכה להשקיע בחינוך, בחינוך ועוד פעם בחינוך".