עו"ד פנחס רובין: "הביטוי 'הון ושלטון' הפך למגונה - ולא בצדק"

אמר בכנס המי"ל: הביטוי 'הון ושלטון' אין פירושו שחיתות, והוא מכתים - שלא בצדק לפעמים - הן את השלטון והן את ההון" ■ "אני, בתור אחד שמייצג לא מעט בעלי הון, לא חש אף פעם שניתנת לי עדיפות במוסדות השלטון"

"הביטוי 'הון ושלטון' הפך למגונה ולמרושע, ולדעתי שלא בצדק", כך אמר היום (ג') עו"ד פנחס רובין, ראש משרד גורניצקי ושות', בכנס המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) הנערך באוניברסיטת בר-אילן.

לדברי רובין, "הביטוי 'הון ושלטון' אין פירושו שחיתות, והוא מכתים - שלא בצדק לפעמים - הן את השלטון והן את ההון. התקשורת היא אחת האשמות הגדולות בהכתמת השלטון. ברור שיש כיסים לא בריאים שיש להוקיעם ומיד, אך אנחנו ממש לא סיציליה".

"אני לא מכיר מדינה מושחתת, מדינה שבה מישהו רכש את השלטון", הוסיף רובין. "ישראל היא מדינה קטנה, ואני גאה להיות בה. ואני מדגיש: גם במדינת ישראל יש אירועי שוחד, אבל הם בודדים ובוודאי לא מאפיינים את השלטון".

"אני, בתור אחד שמייצג לא מעט בעלי הון, לא מרגיש אף פעם שניתנת לי עדיפות במוסדות השלטון", אמר רובין. "ההפך הוא הנכון: הרבה פעמים אני חש כי דווקא בשל כך פקידים בכירים חוששים לערוך מחוות כאלה או אחרות, על מנת שלא ייחשבו חלילה למשוא-פנים".

עוד אמר רובין כי "אסור לנו להסתיר את החברויות העסקיות רק בשם מראית-העין. דווקא אם נסתיר, קיים חשש לניגוד עניינים ולמשוא-פנים".

לדבריו, "הון והשלטון זקוקים אחד לשני - השלטון צריך לתת כבוד לאלה שאחר-כך הוא מצפה מהם לתרום לקהילה או להירתם להצלת מפעל כזה או אחר. אין לכם מושג איזו התרוממות-רוח מרגיש משקיע זר השוקל להיכנס לישראל, מכך שהוא מסוגל להרים טלפון ולדבר עם גורמי השלטון".