מרידור: "מצבנו הכלכלי הרבה יותר טוב מכפי שחששו רבים"

סגן רה"מ ושר האוצר לשעבר התייחס היום למצב כלכלת ישראל במהלך האסיפה הכללית של איגוד החברות הציבוריות ■ עקרי דבריו הופנו לנושאים גיאופוליטיים

דן מרידור, סגן רה"מ ושר האוצר לשעבר, התייחס היום למצב כלכלת ישראל במהלך האסיפה הכללית של איגוד החברות הציבוריות ואמר כי "הרשויות בישראל הן לרוב מקור לביקורת, אך מצבנו הכלכלי היום הרבה יותר טוב מכפי שחששו רבים וזה הודות למדיניות של הרשויות וממשלות ישראל משנות ה-80 ועד היום".

מרידור מעריך שישראל עדיין לא יצאה מהמשבר לחלוטין, אך היא על סף כניסה ל-oecd. את עיקר נאומו הקדיש לנושאים גיאו-פוליטיים כמו האיום האיראני והתרחבות האסלאם הקיצוני בעולם הערבי.

מרידור: "האיום העיקרי על ישראל היה במשך שנים ממדינות ערב. אויבנו הגיעו למסקנה שלא יוכלו להפיל את ישראל בשדה הקרב והחליטו לפעול נגדה בשני מישורים אחרים: לא קונבנציונלי וטרור".

הסכנה המוחשית יותר להערכת מרידור קשורה לאסלאם הקיצוני וחיבורה של הדת למלחמה, "חזרתו של אלוהים וחזרתה של הדת" כדבריו. "לא שמענו בעבר את נאצר מדבר נגד היהדות והיום אנו שומעים את חיזבאללה, איראן והחמאס אומרים שהשטח בישראל לא יכול להיות מדינה לא מוסלמית. ראשי מדינות יכולים להתפשר אך אלוהים לא מתפשר", אמר מרידור.

לגבי פיתוח הנשק הגרעיני באיראן מזהיר מרידור שאם תצליח איראן אז הסדר העולמי ישתנה כי גם מצרים ומדינות נוספות יפתחו נשק גרעיני. "הקבוצות הקיצוניות באסלאם רוצות לשנות את העולם ורואות באיראן את המובילה של המהפכה. הצלחה איראנית תערער את העולם של 1.3 מיליארד ערבים וגם של מיעוטים ערבים במדינות אחרות כמו גם בישראל. זה שינוי סדר עולמי והוא מסוכן".

האספה הכללית השנתית ה-18 של איגוד החברות הציבוריות התקיימה היום במלון שרתון סיטי טאואר בהשתתפות עקיבא מוזס, מנכ"ל כיל ויו"ר האיגוד פרופסור זוהר גושן, יו"ר הרשות לני"ע וראשי ומנהלי חברות ציבוריות.