אחרי שנים ללא הסכם: עובדי הרכבת יקבלו תוספת שכר של 4%

100 עובדי תחזוקת פסי הרכבת המועסקים בחוזים אישיים ייכנסו להסכם הקיבוצי ■ ההסכם יהיה תקף עד אמצע 2011 ויקנה "שקט תעשייתי" למשך שנה וחצי

אחרי ארבע שנים ללא הסכם עבודה קיבוצי בתוקף, הגיעו נציגי הוועד הארצי של רכבת ישראל וההסתדרות להסכמות עקרוניות מול הנהלת הרכבת, בראשות יצחק הראל, ומשרד האוצר על הסכם עבודה חדש, כך נודע ל"גלובס". ההסכם יהיה תקף עד אמצע 2011 ויקנה "שקט תעשייתי" למשך שנה וחצי. הצדדים נמצאים כעת בשלב הניסוחים המשפטיים של ההסכם, והוא צפוי להיחתם עד השבוע הבא.

עם החתימה על ההסכם יגיע סכסוך העבודה, שעליו הכריזו עובדי הרכבת, לסיומו. העובדים איימו להתחיל בהשבתת תנועת רכבות החל בסוף החודש.

לדברי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, העובדים היו יכולים לקבל תוספת שכר של 6%, אבל העובדים הוותיקים (דור א') הסכימו לתוספת שכר אחידה של 4% לכלל העובדים, כדי להעניק לעובדים במעמד של דור ב' תנאים נלווים: מענק מצוינות שנתי (על פי הערכת ממונה) והשוואת הוצאות הרכב לאלה של העובדים בדור א' - כלומר מימון טסט וביטוח בצד קצובת נסיעה לפי קילומטראז'.

אדרי, שניהל את המו"מ מטעם ההסתדרות יחד עם הוועד הארצי של עובדי הרכבת ומול הנהלת הרכבת ומשרד האוצר, גאה במיוחד בכך שהצליח להכניס לראשונה אל תוך ההסכם הקיבוצי כ-100 עובדי כפיים העוסקים בתחזוקת מסילות הברזל, שהועסקו עד היום בחוזים אישיים. קבוצה זו של עובדים נכללה עד כה במסגרת "הסכם פיתוח", שהוגדר כסוג של מיקור חוץ, וכעת הם ייחשבו לעובדי רכבת ישראל לכל דבר ועניין.