ההפתעות שהמשטרה מכינה לנהגים: רדאר מהירות, אקדח לייזר וחוק עוקף בימ"ש

בנוסף תסיים המשטרה בקרוב את התקינה של מצלמות מדגם "גאטסו" ■ היועצת המשפטית של משרד התחבורה: "הבעיה עם כל טכנולוגיה כזאת שאנשים כופרים בנתונים שמגיעים מהמכשירים, וזה פותח הליכים משפטיים ארוכים"

משטרת ישראל מתכוונת לתגבר משמעותית את מערך אמצעי אכיפת המהירות שברשותה. כך עולה מדיון בוועדת הכלכלה שנערך בשבוע שעבר.

ברשימת החידושים, שנמצאים כיום בתהליכי תקינה, נמצא דור חדש ודיגיטלי של רדאר המהירות הוותיק "מולטנובה 6F", שמיועד להיות מנויד ברכב, ודור חדש של אקדח לייזר מתוצרת חברת LTI האמריקנית, הספקית המרכזית של המשטרה.

הדור החדש של אקדח הלייזר, המכונה TruSpeed, קטן יותר מאקדח הלייזר הקיים ומסוגל לפעול בטווחים של עד כ-600 מטר - כמעט כפול מהטווח האפקטיבי של הדור הראשון, ומצויד במנגנון מתקדם לזיהוי "חוסמי לייזר" שמותקנים בכלי רכב.

בנוסף צפויה המשטרה לסיים לקראת חודש מארס את התקינה במכון התקנים של מצלמות המהירות הנייחות מדגם "גאטסו", שבכוונתה לפרוש החל מאמצע בשנה בעשרות כבישים ברחבי הארץ. בשלב הראשון ייפרשו 60 מצלמות, כאשר המטרה, על-פי נציגי המשטרה בדיון, להגיע ליותר מ-300 מצלמות בסוף התהליך.

הדיון בוועדה הוא חלק מהצעת חוק ממשלתית שנועדה להקנות "חזקת אמינות חוקית" למכשירי אכיפת המהירות השונים של המשטרה ולהקשות על הערעור עליהם. מדובר למעשה במעין "מסלול עוקף בית משפט" באמצעות קביעת תקן ישראלי למכשירי האכיפה, כולל "ינשוף", והקניית חזקת אמינות למכשיר, שעומד בתקן.

בדיון בוועדה אמרה היועצת המשפטית של משרד התחבורה כי "הבעיה עם כל טכנולוגיה כזאת, במיוחד כשהיא חדשה אבל גם בטכנולוגיות ישנות, היא שאנשים כופרים בנתונים שמגיעים מהמכשירים, וזה פותח הליכים משפטיים ארוכים ורבי-שנים בכל הערכאות, מה שמשאיר חוסר ודאות וחוסר יציבות בשיטת המשפט ויכולת האכיפה. מתנהלים משפטים בבתי המשפט לתעבורה בתחומים מדעיים שונים, בניסיון להביא את בית המשפט לקבוע האם המידע שהמכשיר מספק על התנהגות הנהג או הרכב באותו אירוע היה אמין, נכון ואכן משקף את האמת. הדבר הזה מכביד".

רדאר מהירות דיגיטלי חדש
רדאר מהירות דיגיטלי חדש