לבייב נותן גז: אפריקה רכשה 7% מדור-אלון ב-54.4 מיליון שקל

אפריקה רכשה 982 אלף מניות של דור-אלון במחיר של 55.4 שקל למניה ■ הרכישה היא לאור הפיצול המתוכנן של פעילות חיפושי הגז של דור-אלון במסגרת חברה חדשה, שמניותיה יוקצו לבעלי המניות בדור-אלון

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מימשה אופציה לרכישת 7% מחברת דור אלון של דודי ויסמן תמורת 54.4 מיליון שקל - שהם כ-55.4 שקל למניה, נמוך ב-45% ממחיר הסגירה של מניית דור אלון בבורסה בת"א היום. אם לבייב ימכור את המניות בשוק היום, הוא עשוי לגרוף רווח של כ-100% על המהלך.

אפריקה ישראל רכשה 982 אלף מניות של דור אלון. החברה מסבירה, כי הרכישה היא לאור הפיצול המתוכנן של פעילות חיפושי הגז של דור אלון במסגרת חברה חדשה שמניותיה יוקצו לבעלי המניות בדור אלון.

נזכיר, כי דור אלון הודיעה בחודש נובמבר 2009 כי היא פועלת לפיצול פעילות חיפושי הגז, מפעילות הדלקים ותחנות הנוחות שלה. בכוונת דור אלון, שמחזיקה בזכויות ל-4% מקידוח "תמר" דרך האחזקה בדור גז, ליצור שותפות חיפושים פטורה ממס, אליה תעביר זכויות בשיעור של 95% בדור חיפושי גז, בה נמצאת האחזקה בקידוח תמר. המהלך נועד לאפשר לגייס בצורה ישירה הון הדרוש לפיתוח תגליות הגז בדלית ותמר.

כן נזכיר, כי בחודש ספטמבר החברה הבת של אפריקה, אפריקה ישראל סחר, מכרה את אחזקותיה (26.14%) בקבוצת האנרגיה והסחר הפרטית אלון לשותפיה בחברה, שרגא בירן ודודי ויסמן. הצדדים רקחו עסקה מורכבת במסגרתה תקבל אפריקה מניות ואופציה למניות בחברות הבנות הציבוריות של אלון, בינהן דור אלון (89.69%). העסקה נועדה לאפשר לאפריקה ישראל למכור את המניות בשוק ולהעשיר את קופת המזומנים שלה. במסגרת העסקה, לאפריקה ניתנה האופציה לרכישת כ-7% מחברת דור אלון, אותה מימשה היום.