דור אלון תחלק את אלון חיפושי גז כדיבידנד בעין; שווי 770 מ' ש'

מי שיחזיק במניות של חברת דור אלון אנרגיה ב-7 בפברואר, יקבל מניות של אלון חיפושי גז המחזיקה ב-4% מהזכויות בקידוח "תמר" ■ הדירקטוריון: חלוקת הדיבידנד לא תשפיע באופן מהותי לרעה על מצבה הכספי של החברה

חברת דור אלון אנרגיה שבשליטת איש העסקים דודי ויסמן הודיעה הערב (ה') לבורסה כי בכוונתה לחלק את מניות חברת הבת, אלון חיפושי גז טבעי כדיבידנד בעין למחזיקי המניות הרגילות של החברה. זאת על פי החלטת דירקטוריון החברה ב-26 בינואר.

אופן החלוקה יהיה כך שכל מי שיחזיק במניות של חברת דור אלון אנרגיה ב-7 בפברואר (המועד הקובע), יקבל מניות של אלון חיפושי גז (0.01 ע.נ.) שתיהיה תוצאה של המכפלה של כמות המניות הרגילות בנות 1 שקל ע.נ. של דור אלון אנרגיה המוחזקות על ידו במועד הקובע, ביחס החלוקה.

יחס החלוקה הינו התוצאה של חלוקת מספר המניות הרשומות בהון המונפק והנפרע של אלון חיפושי גז, המסתכם ב-13,421,622 מניות (ואינו כולל את מספר המניות שתקצה החברה בהנפקה אותה היא מתכננת לציבור לפי תשקיף שפרסמה אלון חיפושי גז היום), במספר המניות הרשומות בהון המונפק והנפרע של דור אלון אנרגיה במועד הקובע.

החלוקה תהיה לפי מחיר של 57 שקל למנית אלון חיפושי גז המשקף לחלוקת הדיבידנד בעין שווי של 770 מיליון שקל. לאחר החלוקה ירד מחירה של דור אלון הנסחרת כיום ברמה של 104 שקל ב-57 שקל לכ-47 שקל, אך כל מחזיק בה יקבל לידיו גם מניה של אלון חיפושי גז בשווי של 57 שקל במידה ויחס החלוקה שיקבע יהיה 1.

יחס החלוקה ינוע בין 1 (בהנחה שלא יומרו אגרות החוב (סדרה א') של דור אלון למניות החברה עד המועד הקובע) ל-0.8745173 (בהנחה שיומרו כל האג"ח מסדרה א' של החברה למניות החברה עד למועד הקובע). במועד הקובע, עד 13:30, תודיע אלון חיפושי גז על יחס החלוקה. יום האקס נקבע ל-8 בפברואר ותאריך תלוקת הדיבידנד נקבע ל-9 בפברואר.

החברה ציינה כי יתרת רווחי התאגיד לאחר חלוקת הדיבידנד בעין תעמוד על 80.08 מיליון שקל.

דירקטוריון החברה ציין כי לאחר שבחן את עמידת החברה במבחני הרווח ויכולת הפירעון אישר את עמידת החברה במבחנים אלה ביחס לחלוקת הדיבידנד. כאשר לעניין העמידה במבחן הרווח אישר הדירקטוריון את חלוקת הדיבידנד על בסיס יתרת העודפים של החברה בדוחות הרבעון השלישי של 2009 אשר עולה על סכום הדיבידנד.

להערכת הדירקטוריון, חלוקת הדיבידנד לא תשפיע באופן מהותי לרעה על מצבה הכספי של החברה, ובכלל זה על מבנה ההון שלה , רמת המינוף שלה, מצב הנזילות שלה ועל יכולתה להמשיך לפעול במתכונת פעילותה הקיימת.

נזכיר כי רק אתמול דיווחה חברת אפריקה ישראל של לב לבייב כי רכשה 7% מדור-אלון בתמורה ל-54.4 מיליון שקל. אפריקה רכשה 982 אלף מניות של דור-אלון במחיר של 55.4 שקל למניה. אתמול נאמר בהודעת החברה כי הרכישה היא לאור הפיצול המתוכנן של פעילות חיפושי הגז של דור-אלון במסגרת חברה חדשה, שמניותיה יוקצו לבעלי המניות בדור-אלון.

דור אלון הודיעה כבר בחודש נובמבר 2009 כי היא פועלת לפיצול פעילות חיפושי הגז, מפעילות הדלקים ותחנות הנוחות שלה. בכוונת דור אלון, שמחזיקה בזכויות ל-4% מקידוח "תמר" דרך האחזקה בדור גז, ליצור שותפות חיפושים פטורה ממס, אליה תעביר זכויות בשיעור של 95% בדור חיפושי גז, בה נמצאת האחזקה בקידוח תמר. המהלך נועד לאפשר לגייס בצורה ישירה הון הדרוש לפיתוח תגליות הגז בדלית ותמר