יבואנית טויוטה בישראל: עדיין אין מידע על היקף הקריאה לתיקון

(עדכון) - יוניון מוטורס: טרם התקבל מהיצרן העולמי נתונים מדויקים באשר למספרי השלדה של כלי הרכב, שבהם עלולה להתרחש התקלה ■ התופעה מופיעה במקרים נדירים וקריאת השירות היא "פעילות מונעת" ■ החברה מעריכה: 4,000-6,000 מכוניות "בעייתיות" בישראל

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, פרסמה היום (א') הודעת ביניים רשמית על קריאת שירות לבדיקה ותיקון של דוושת ההאצה ברכבי טויוטה. לדברי החברה, טויוטה הבין לאומית דיווחה כי התופעה של דוושה "קשה" או דוושה "דביקה" מופיעה רק במקרים מאד נדירים כתוצאה מהשחיקה במנגנון הדוושה וקריאת השירות היא בגדר "פעילות מונעת" כדי להבטיח בטיחות גבוהה בכל רכבי טויוטה.

לדברי החברה דווח על מספר מצומצם של מקרים כאלה ברחבי אירופה וללא ידוע לטויוטה על שום תאונה כתוצאה מכך. לדברי ההודעה של יוניון מוטורס, היא טרם קיבלה מהיצרן נתונים מדויקים באשר למספרי השלדה של כלי הרכב, שבהם עלולה להתרחש התקלה. החברה ממליצה ללקוחות, שחשו בתופעה של דוושת תאוצה "קשה" או "דביקה" להגיע לבדיקה לאחת מסוכנויות המשנה של החברה. לקוחות, שייבואו את רכבם בייבוא אישי, מתבקשים לפנות אל הסוכן בחו"ל ממנו רכשו את רכבם כדי לבדוק האם הרכב נמצא ברשימת כלי הרכב שיש לתקנם.

איסוף מכוניות טויוטה מגיע גם לישראל

משרד התחבורה יורה היום (א') לבדוק את הדגמים הבעייתיים של טויוטה, בהם התגלתה תקלה בארה"ב והחברה אספה בחזרה חלק מהמכוניות. בסוף השבוע נודע כי הבדיקות התרחבו גם לאירופה, והיום דווח כי הבדיקות מגיעות גם לישראל.

הדגמים שייבדקו בישראל הינם יאריס, אוריס, ונסוס, אוונסיס ו-VERSO. מיכה כרמון, מנכ"ל טויוטה מוטורס, אמר הבוקר לגלי צה"ל, כי ההערכה היא שמדובר ב-4,000-6,000 מכוניות שייאספו לבדיקות בישראל.

הקריאה היא בעקבות אותה תקלה בדוושת המצערת, שבעטיה נקראו עד כה לתיקון מיליוני כלי רכב של החברה בארה"ב והושבתו פסי ייצור שלמים. התקלה עלולה לגרום לכך שבנסיבות נדירות, כהגדרת החברה, דוושת התאוצה עלולה "להיתקע" במצב לחוץ חלקית או לחזור באיטיות למקומה.

לדברי טויוטה, מקור התקלה היא שחיקה הדרגתית, שבשילוב עם תנאי אקלים ותפעול מסוימים גורמת להגדלת החיכוך במכניזם וכתוצאה קשה יותר ללחוץ על דוושת התאוצה.

"נקרא לנהגים לבדיקות בשל התופעה של דוושה דביקה", אמר היום כרמון. "נוציא היום הנחיות לכל הסוכנויות ונסביר להן כיצד לפעול עם אותם נהגים שאיתרו בעיה של דוושה דביקה. אני רוצה להדגיש שבכל ההודעות שקיבלנו מטויוטה העולמית, מדובר במקרים נדירים ביותר".

כרמון הוסיף, כי "בימים הקרובים נקבל מטויוטה את מספרי השלדה של אותן מכוניות שבהן הותקנו המערכות האלה והנהגים בישראל יוזמנו כדי שנחליף את המערכות. זה לא עניין של יום או יומיים אלא תהליך שייקח זמן".