בריטיש רוכשת מחצית מהזכויות על קניון ב"ש ב-155 מיליון שקל

(עדכון) - גייסה כ-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים ■ לפני כשבועיים השלימה החלפת חלק מסדרת אגרות החוב א' בסדרת אג"חים חדשה מסדרה ג', בעלי מח"מ ארוך יותר, בהיקף של כ-250 מיליון שקל

בריטיש ישראל , בניהולו של עמיר בירם, חתמה היום (א') על מסמך עקרונות מותלה, לרכישת מחצית מהזכויות על המגרש עליו ייבנה קניון באר-שבע תמורת 155 מיליון שקל וכן תמורת תשלום נוסף שהוא מותנה הצלחה.

בריטיש ישראל, באמצעות חברה-בת, רוכשת את הזכויות בחברת מ.ל.א. הנגב יזמות והשקעות, שהיא הבעלים של מגרש בשטח של כ-62 דונם במרכז באר שבע. העסקה מותלית בין היתר באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובעמידה בהיקף שיווק מוסכם. העסקה כפופה גם להשלמת בדיקת נאותות ולחתימה על הסכם מפורט בתוך 45 ימים.

ההנפקה שביצעה החברה בימים האחרונים תסייע למימון העסקה: החברה השלימה בהצלחה הנפקה פרטית של אגרות חוב (סדרה ג') למשקיעים מוסדיים, במסגרתה גייסה כ-200 מיליון שקל. ההנפקה שהושלמה הינה למעשה הרחבת סדרה ג' של אגרות החוב, שהוצעה לפני כשבועיים למשקיעים במסגרת הצעת החברה להחליף את איגרות החוב מסדרה א' באג"חים מסדרה ג', שהינן בעלות מח"מ ארוך יותר.

אגרות החוב מסדרה ג' נושאות ריבית שנתית בשיעור של כ-5.85%, שתשולם פעמיים בשנה, והן צמודות למדד המחירים לצרכן. הסדרה עומדת לפרעון בין השנים 2013-2023 והמח"מ שלה עומד כיום על כ-6.8 שנים. סדרה ג' מדורגת על ידי מעלות בדירוג A.

טל גינזבורג, סמנכ"ל הכספים אמר היום כי "אנו מודים לשוק ההון על האמון הרב שהביע בבריטיש ישראל. ההנפקה הנוכחית נולדה כתוצאה מביקושים שקיבלנו מצד משקיעים מוסדיים לאחר השלמת הליך להחלפת חלק מאג"ח סדרה א' באג"ח סדרה ג'".

נזכיר כי לפני כשבועיים השלימה החברה החלפה של חלק מסדרת אגרות החוב א' בהיקף כספי של כ-250 מיליון שקל לאג"חים מסדרה ג'. האג"חים מסדרה א' עומדות לפרעון בין השנים 2013-2018 בעוד שהאג"חים מסדרה ג' עומדות לפרעון בין השנים 2013-2023.