הרצליה נגד "עשירי המרינה": יחויבו להשכיר את דירות הנופש

ראש העיר יעל גרמן: "ניצחון של מאבק ציבורי עיקש ותקיף כנגד אלה שמנסים לנגוס באופן בוטה בזכותו של הציבור הרחב ליהנות מהים, אשר מהווה נכס תיירותי ולאומי חשוב עבור כולם"

בעיריית הרצליה החליטו ליישם את פסק הדין של בית המשפט המחוזי מ-1999 ובית המשפט העליון מ-2003, ולחייב את 500 רוכשי דירות הנופש במרינה להעמיד את דירותיהם לשימוש מלונאי לציבור בתוך שנה.

היום (א') יחתמו מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר, וראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, על מכתב ובו דרישה לרוכשי דירות הנופש להתקשר עם חברת ניהול מלונאית עד 1 באפריל 2011 על מנת להשכיר את היחידות כדירות נופש.

מעיריית הרצליה נמסר כי מדובר יישום של פסקי הדין שניתנו בביתה המשפט המחוזי בתל אביב ובבית המשפט העליון, שאסרו על השימוש למגורים במרינה שבחוף הים, וקבעו שהדירות צריכות לעמוד לשימושו של הציבור הרחב למלונאות. עוד נמסר מהעירייה, כי בעלי הדירות שקנו את דירותיהם לאחר פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב מדצמבר 1999 חתמו על חוזה ובו הצהירו כי ידוע להם על ההליכים המשפטיים ועל פסק הדין שקבע כי דירות הנופש מיועדות למלונאות ולא למגורים.

לאחר שתמו ההליכים המשפטיים, גיבשו הועדה המקומית ומשרד התיירות מתווה ליישום פסקי הדין. לפי המתווה, רוכשי דירות הנופש ימסרו את היחידות לידי חברת ניהול מלונאית, אשר תעמיד את היחידות להשכרה מלונאית לציבור הרחב, ותעביר תקבולים לרוכשי היחידות בגין חלקם היחסי ברווחים מהשכרתן המלונאית. החל מאפריל 2011 יחוייבו רוכשי הדירות להשכיר את יחידות הנופש לתקופה שלא תפחת מתשעה חודשים מידי שנה. רוכשי היחידות יוכלו להשתמש ולשהות ביחידותיהם לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים במצטבר, מדי שנה, נמסר מעיריית הרצליה.

"מדובר בהישג תקדימי וחשוב לכל מי שהמינהל התקין, איכות הסביבה ושלטון החוק עומדים לנגד עיניו", אמרה גרמן. "יישום פסקי הדין על ידי רשויות השלטון, עיריית הרצליה ומשרד התיירות, מסמל ניצחון של מאבק ציבורי עיקש ותקיף כנגד אלו שמנסים לנגוס באופן בוטה בזכותו של הציבור הרחב ליהנות מהים, אשר מהווה נכס תיירותי ולאומי חשוב עבור כולם". עו"ד ליאור כץ, שותף במשרד עורכי הדין ד"ר רענן הר-זהב ושות', ייצג את עיריית הרצליה.

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר, מסר כי "צעד זה יביא להגדלת ההיצע המלונאי באזורי התיירות המובהקים, דוגמת אזור המרינה בהרצליה ויענה על הצורך בחדרי מלון, אשר צפוי לגדול בשנים הקרובות, בהתאם ליעד משרד התיירות להגעתם של ארבעה מיליון תיירים כבר בשנת 2012".