הטבה זמנית בפורטל orange time הפכה לחיוב מתמשך

נציגת השירות של אורנג' הציעה פיצוי בגין תקלה באתר - והלקוחה גילתה כי היא משלמת מדי חודש 50.40 שקל על חבילת מדיה שלטענתה כלל לא הזמינה

מסירת פרטי כרטיס אשראי לצורך רכישה נקודתית עשויה להביא לחיוב מתמשך - כך למדה על בשרה ועל חשבונה ש', שנהגה לצפות בסרטים באתר orange time של חברת אורנג' (על אף שהיא אינה מחזיקה במכשיר סלולרי של החברה).

"במהלך אחד הסרטים שצפיתי בהם הופסק השידור", מספרת ש'. "טלפנתי למוקד התמיכה, ונציגה אדיבה ציינה באוזניי כי תפצה אותי ב-100 שקל לצפייה באתר ובהנחה של 50% ברכישת הסרטים. מהנציגה הבנתי כי ההטבה תקפה לחודש ואז היא נפסקת".

אלא שכאן בדיוק הוטמנה המלכודת: הטבת ה"חודש חינם" ניתנה, כנראה, רק כפתיח למנוי מתמשך לצפייה באתר - מנוי שהלקוחה כלל לא ביקשה להירשם אליו, לדבריה.

"האתר היה בהרצה", היא מספרת, "נראה לי הגיוני שההטבה ניתנה לי כדי שאמשיך לצפות באתר בעוד החברה עובדת על התקלות הרבות בו. בחודשים הראשונים אכן צפינו באתר הרבה, בן-זוגי ואני, והחיוב נראה הגיוני לאור כמות הסרטים שהזמנו. אבל לפני חודש שמתי לב שאני מחויבת כל חודש בסכום קבוע ומדויק - 50.40 שקל - כשבחודשים האחרונים איש מאיתנו לא רכש סרטים. יצרתי קשר עם מוקד אורנג', והנציגה טענה כי אני מחויבת עבור חבילת מדיה שרכשתי בעבר.

"חבילת מדיה? מה זה בכלל? מתי התחברתי לחבילה כזאת? אני לא לקוחת אורנג', ואין לי צורך בחבילת מדיה. בשום שלב של ההתקשרות לא ביקשתי להתחבר לחבילה שכזאת, ועוד במחיר מופקע שכזה. מישהו, ככל הנראה הנציגה היחידה שדיברתי איתה באורנג' לפני 10 חודשים, ניצל את פרטי כרטיס האשראי שלי וביצע את הקישור הזה ללא ידיעתי. ביקשתי שתזכה אותי על ההפרש שבין הסרטים שצפיתי בהם לבין הסכומים שחויבתי עד היום, וכמובן שתבטל את החבילה הזאת. הנציגה ציינה בתקיפות כי כן ביקשתי להצטרף וכי לא אזוכה, וכי לכל היותר היא תפסיק עבורי את החבילה".

גם פנייה הלאה לא עזרה: בחברה התעקשו כי הלקוחה בחרה להצטרף לחבילה המדוברת כיוון שזה "מתועד על מסך המחשב", וסירבו להשמיע באוזניה את תיעוד השיחה שבה לכאורה היא מאשרת רכישת "חבילת שירותים שאפילו לא טרחתי לברר מה היא מספקת".

נציגת שירות לקוחות בכירה יותר שחזרה אל ש' התעקשה כי שמעה את אותה שיחה וכי הוסבר בה כי היא מצטרפת לחבילת מדיה, אך לא ידעה לומר אם צויין בשיחה הסכום שבו תחוייב ולכמה זמן. כל שהסכימה היה לזכות את ש' בחצי מהסכום על אותם 5 חודשים בהם לא צפתה כלל בסרטים.

"מדובר בסכום רציני ולא בשקלים בודדים בכל חודש", אומרת ש'. "יש פה ניצול של תום-לב. לו היו מוסברים לי כל הפרטים במלואם - לא הייתי מאשרת את ההצעה, שכן היא לא משתלמת ביחס להרגלי הצפייה שלי".

עוד היא מדגישה כי מעולם לא נשלח אליה דיוור המאשר את הצטרפותה לחבילת המדיה המדוברת או המפרט מה שהיא כוללת. מאורנג' היא דורשת החזר מלא עבור כל הסכום שנגבה בניכוי הסרטים הבודדים בהם צפתה, אלא אם תשמע באופן חד-משמעי את השיחה.

תגובת אורנג': "הלקוחה נהתה מהטבה שניתנה לה למשך חודש. כפי שצויין במעמד מתן ההטבה, היא תחוייב לאחר מכן ללא כל התחייבות, ובכל שלב היא יכולה להסיר את החבילה".

למידת הפירוט בשיחה שבה בוצעה העסקה או על הצורך באישור בכתב על התחברות לשירות סירבה אורנג' להתייחס.