זירת המט"ח: הדולר עלה ב-0.3% לשער יציג של 3.735 שקלים

האירו נחלש ב-0.28% לשער יציג של 5.191 שקלים ■ בנק ירושלים: "בטווח הקצר צפוי הדולר להתחזק מעט יותר בעקבות המשך התחזקותו בעולם אך הוא ישוב להיחלש בתקופה הקרובה"

הדולר עלה היום (ב') ב-0.295% לשער יציג של 3.735 שקלים ובכך המשיך את המומנטום החיובי של התקופה האחרונה מול השקל. האירו המשיך להדרדר וירד ב-0.28% לשער יציג של 5.191 שקלים.

בסקירה השבועית של חדר עסקאות המט"ח בבנק ירושלים מעריכים כי אמון המשקיעים בשוק המקומי שומר על חוזקו של השקל ובטווח הקצר צפוי הדולר להתחזק מעט יותר בעקבות המשך התחזקותו בעולם אך הוא ישוב להיחלש בתקופה הקרובה. בבנק ירושלים צופים טווח מסחר לשבוע הקרוב שבין 3.713 שקלים לבין 3.773 שקלים.

משיחה שערכנו הבוקר עם פעיל מרכזי בנגזרי שקל-דולר עולה כי לדולר מצפה התנגדות "קשה" ב-3.75 שקלים. "אם יוכל לה - אפשרית פריצה מעל ל-3.8-3.82 שקלים".

בארה"ב היום מצפים המשקיעים למבול נתוני מאקרו חשובים וביניהם ההוצאה וההכנסה הפרטית לחודש דצמבר (צפי לעלייה של 0.3% ו-0.4% בהתאמה) ומדד מנהלי הרכש במגזר היצרני בחודש ינואר, האמור להצביע על עלייה ל-55.5 נקודות.

נזכיר כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר אמר בסוף השבוע האחרון בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי הוא לא מנסה להגן על שער ספציפי של השקל. "ההתערבות בשוק המט"ח - זמנית. ברגע שהמשבר יסתיים בכוונתו להפסיק את ההתערבות. אנו מקווים שזהו חלק מאסטרטגיית היציאה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה בה נקטנו במהלך המשבר, אז רכשנו דולרים על בסיס יומי", אמר פישר. "מאז, ההתערבות שלנו פחתה ואנו מתערבים רק כאשר ישנן תנודות חריגות בשער החליפין". הנגיד ציין עוד, כי בנק ישראל מקווה לסיים בהדרגה את ההתערבות שלו בשוק המט"ח בעוד שהכלכלה העולמית חוזרת לנורמליות.

בחדר עסקאות המט"ח של הראל פיננסים מציינים היום כי דבריו של פישר בדאבוס גורמים לתהות שמא בנק ישראל לא עשה טעות בכך שהרגיל את הסוחרים לפיקוח יתר על המטבע בשנה שחלפה, וזאת מאחר וקשה למשקיעים ולסוחרים להתרגל לרמות המטבע שמשקפות שקל כה חזק.

[לאתר המט"ח]