השר ארדן: "אני נחוש לקדם מהפכה ירוקה בכלכלה הישראלית"

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בפתח מושב "כלכלה ירוקה וקלינטק" בכנס הרצליה: "משבר האקלים צפוי לעצב את הכלכלה הגלובלית בעשורים הבאים ויציב הזדמנויות רבות למדינות וחברות"

"משבר האקלים צפוי לעצב את הכלכלה הגלובלית בעשורים הבאים ויציב הזדמנויות רבות למדינות וחברות", אמר היום (ב') השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בפתח מושב "כלכלה ירוקה וקלינטק" בכנס הרצליה שמקיים המרכז הבינתחומי.

"חברות רבות מתאימות כבר כיום את מוצריהן ואת תהליכי הייצור שלהן לתקינה הסביבתית החדשה ולחיסכון בצריכת המשאבים הטבעיים", המשיך ארדן, "וישראל אינה יוצאת דופן. החקיקה הסביבתית החדשה דורשת מחברות מסחריות להסתגל לתקינה סביבתית מחמירה, דבר שמכין את ישראל להתמודדות עם שינויי האקלים. ההגבלה בעתיד על פליטות גזי חממה בישראל והאפשרות להצטרפות ישראל לשוק הפחמן העולמי יעודדו עוד יותר את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות והייצור של מוצרים שנועדו להתמודד עם שינויי האקלים. החיפוש אחר פתרונות סביבתיים לבעיות כגון מחסור במים וזיהום מים, זיהום אוויר, התחממות כדור הארץ, העלייה בהיקף הפסולת המסוכנת והעירונית יכולה ליצור הזדמנויות כלכלית חדשות ולפתוח שווקים חדשים למוצרים ושירותים סביבתיים", אמר ארדן.

לדבריו, "אני נחוש לקדם מהפכה ירוקה בכלכלה הישראלית דרך שותפויות בין המגזר הפרטי לממשלה. עלינו לספק לתעשייה תמריצים הנחוצים לפיתוח טכנולוגיות חדשות אשר יסייעו למדינת ישראל לעמוד בחזית במתן פתרונות לאתגרים הסביבתיים בעתיד. כיום השקעות בכנולוגיות להפחתת פליטות גזי חממה, לצמצום ומיחזור פסולת, לטיפול בשפכים, לניהול מים חכם אינן עניין של בחירה אלא הכרח המציאות, גם מבחינה אסטרטגית וגם מבחינה כלכלית. מה שחשוב במיוחד הוא העובדה שהתועלות גוברות על העלויות שכן הן כוללות סביבה בריאה יותר, איכות חיים גבוהה יותר, צמיחה בת קיימא ותעסוקה המבוססת על כלכלה ירוקה", סיכם ארדן את דבריו.