אורמת ואבוג'ן מפרקות את שותפות המו"פ בתחום הביודיזל

כוונתה המקורית של אורמת הייתה להשקיע 15 מיליון דולר בגידול צמחים בעלי תפוקת שמן גבוהה לייצור ביודיזל, ועוד 35-50 מיליון דולר בהקמת מפעל לייצור ביודיזל ■ אבוג'ן החזירה לאורמת את השקעתה עד כה, שהסתכמה בכ-100 אלף דולר

עשרה חודשים חלפו מאז הודיעה אבוג'ן, העוסקת במו"פ להשבחת צמחים באמצעים ביוטכנולוגיים, כי היא ואורמת מפרקות את השותפות עם לב לבייב, לגידול קיקיון בנמיביה עבור שוק הביודיזל. כעת מודיעה אבוג'ן כי היא מפרקת את השותפות גם עם אורמת.

כבר בעת פרסום ההודעה הקודמת נראה היה שאורמת איבדה עניין בהרפתקת הביוזידל, אליה היא נכנסה בספטמבר 2006. כוונתה המקורית של אורמת הייתה להשקיע 15 מיליון דולר בגידול צמחים בעלי תפוקת שמן גבוהה לייצור ביודיזל, ועוד 35-50 מיליון דולר בהקמת מפעל לייצור ביודיזל. כעבור שנה נוצר השת"פ עם אבוג'ן ובספטמבר 2008 צירפו השתיים את קבוצת ההשקעות של לב לבייב לשם הקמת חברה בנמיביה. החברה הזאת התפרקה במאי 2009, וכעת כאמור גם השותפות בין אורמת לאבוג'ן מסתיימת.

עם הזמן הבינה אורמת שהסיפור ברמת המו"פ הצמחי הוא יותר ממושך מכפי שקיוותה, ושהקמת המפעל הייתה טעות. אמנם הגרסה הרשמית של החברה עדיין טוענת כי היא לא מרפה מתחום הביודיזל, אבל העובדות מלמדות אחרת.

כך או כך, אבוג'ן ואורמת נפרדות ללא ריב עסקי או סכסוך. אבוג'ן החזירה לאורמת את השקעתה עד כה, שהסתכמה בכ-100 אלף דולר, והיא ממשיכה במאמצי המו"פ, כשהיא שומרת על הידע שנצבר במהלך המו"פ בידיה. אורמת טוענת רשמית שהיא תמשיך לעסוק בתחום הביודיזל וכי תבחן אפשרויות נוספות, אבל אין שום עדויות לכך.

אתמול הודיעה אבוג'ן על חתימת שני חוזי שיתוף פעולה, האחד עם אוניברסיטה בטקסס והאחר עם חברת גידול צמחים בברזיל. נקבע שאבוג'ן תעביר לשני הגופים הללו את הזנים שפיתחה בישראל לשם גידול ומעקב אחר התפתחותם.