עוצמת השקלים: הדולר היציג נחלש ב-0.75% ל-3.707 שקלים

האירו היציג נחלש ב-0.343% ונקבע ב-5.173 שקלים ■ בעולם נסחר הצמד אירו דולר ביציבות יחסית ברמה של 1.394 דולר לאירו ■ הערכות: פישר רכש אתמול כ-200 מ' ד' בעוד שהזרים מכרו מאות מיליוני ד'

השקל התחזק היום באופן משמעותי כנגד הדולר והאירו בהמשך למגמה שאיפיינה את המסחר המאוחר אתמול, כאשר שערו היציג של הדולר נחלש בשיעור של 0.75% ונקבע ברמה של 3.707 שקלים. בשוק מעריכים כי שבירה של רמה של 3.7 שקלים עשויה להוביל את הדולר לבחון את הרמה 3.65 שקלים - רמה אליה לא הצליחו השחקנים הזרים בשוק להוביל את הצמד בפקיעה האחרונה של האופציות על הדולר, מה שהותיר את הפוזיציות באופציות האקזוטיות לפקוע מחוץ לשער שבו חפצו.

האירו היציג נחלש ב-0.343% ונקבע ברמה של 5.1733 שקלים. זאת כאשר בעולם נסחר הצמד אירו דולר ביציבות יחסית ברמה של 1.394 דולר לאירו, לאחר שבימים האחרונים נפל לשפל של כ-7 חודשים.

נציין כי אתמול התערב בנק ישראל במסחר בשוק המט"ח ועל פי הערכות רכש כ-200 מיליון דולר, זאת בתגובה למכירות אגרסיביות שבשוק מעריכים כי מבוצעות על ידי גופים זרים. זאת, לאחר שבעת קביעת השערים היציגים על ידי בנק ישראל התחזק הדולר ב-0.295% ל-3.735 שקלים ובכך המשיך את המומנטום החיובי שהיתה לו בתקופה האחרונה מול השקל כמו גם מרבית המטבעות בעולם. האירו היציג המשיך אתמול להדרדר וירד ב-0.28% ל- 5.191 שקלים.

יוסי פרנק, יועץ פיננסי ומנכ"ל אנרג'י פייננס אמר אמש: "יובל שטייניץ, לצערי, אינו מבין מהי המהות של מתקפה ספקולטיבית. אחר הצהריים הוא קיבל שיעור קטן במה שעתיד לקרות כאן, אם לא יינקטו צעדים". לטענתו "הזרים אינם טורחים אפילו לקנות שחרים ומסתפקים בהותרת הכסף בשקלים בבנקים. עדות לכמויות האדירות של הכספים ניתן לראות בעסקות ה-SWAP. כתוצאה מסכומי העתק המתגלגלים שם ירדו שוב פערי הריבית לאפס".

אתמול היו אלה נתוני מאקרו חזקים בארה"ב הן מכיוון נתוני הצריכה הפרטית והן מכיוון מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני שזינקו לשיא של 5 שנים שליבו את העליות בוול סטריט.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]