ברקליס: המשבר בטויוטה יחזק את יצרני כלי הרכב האירופאים

בברקליס קפיטל מעריכים כי הירידה הפוטנציאלית במכירות של טויוטה בעקבות פרשת "הדוושה הדביקה" תגדיל נתח השוק של פולקסווגן ב-0.6%, את של פיאט ורנו ב-0.4% ואת של רנו ב-0.3%

לאחר שטויוטה הודיעה על הפסקה זמנית במכירה של 8 מודלים בארה"ב כתוצאה מבעיות מכניות בדוושת ההאצה, החברה הודיעה על כוונתה להחזיר 1.8 מיליון כלי רכב הסובלים מבעיית "הדוושה הדביקה".

המודלים אותם טויוטה תחזיר הם אייגו, אאוריס, קורולה אוונטיס - המודלים הנמכרים ביותר של טויוטה באירופה, וכן את IQ, יאריס, וורסו ו-RAV4. לעת עתה, לא נמצאו פגמים בדגם הלקסוס.

נזכיר כי אתמול הודיעה טויוטה כי כבר בשבוע הקרוב תתחיל לטפל בבעיית הדוושה הדביקה באמצעות התקנת חיזוקים מברזל בכלי הרכב שהוחזרו.

בברקליס קפיטל מעריכים כי הירידה הפוטנציאלית במכירות של טויוטה בעקבות פרשת "הדוושה הדביקה" תגדיל נתח השוק של פולקסווגן ב-0.6%, את של פיאט ורנו ב-0.4% ואת של פורד ב-0.3%.

להלן שיעורי המכירות של טויוטה על פי סגמנטים שונים. באדיבות ברקליס קפיטל.

מי ירוויח מהתקלה בטויוטה

הירידה במכירות של טויוטה תגדיל גם את נתח השוק של כלי הרכב הפרטיים הבסיסיים של פיאט ל-2.9%, את זה של פיג'ו ל-1.6%, של רנו ל-1% ואת של יונדאי ל-0.9%.

מי ירוויח מהתקלה בטויוטה